Vanaf wanneer altijd bril dragen?

Hoi!

Ik vroeg me af vanaf wanneer jullie altijd je bril zijn gaan dragen, dus niet meer enkel om televisie te kijken of het bord te zien. Mijn huidige bril heeft een sterkte van -3 aan beide kanten (en een cilinder van 0,5). Waarschijnlijk zijn mijn ogen slechter dan-3, want ik merk dat de bril niet meer sterk genoeg is.
Regelmatig zeggen vriendinnen me dat ik misschien beter mijn bril altijd zou gaan dragen. Ik wil dus weten vanaf wanneer je je bril altijd hoort te dragen. (Uiteraard weet ik dat ik daar zelf over moet oordelen, maar ik zou het leuk vinden om te weten wanneer jullie je bril permanent begonnen dragen.)

Grtjes!

Ik draag mijn bril op school en op stage bijna altijd en thuis af en toe. Thuis vooral tijdens het tv kijken, lezen of leren. :slightly_smiling_face: Ik ben hem permanent gaan dragen toen ik borden niet meer kon lezen en mensen niet meer kon herkennen uit de verte :wink:.

Zo vaak mogelijk lijkt me, anders zie je slecht(er) :wink:

Helaas ben ik geen oogarts, dus ik kan niet zeggen of je ogen beter/slechter worden na het dragen van een bril. Wel weet ik dat het prettig is om alles lekker scherp te zien.

Rond de -2 kon ik niet meer zonder bril. Je kan trouwens ook lenzen nemen als je een bril niet zo mooi vindt.

Mijn bril heeft -0,5 aan beide kant, en ik draag hem zo min mogelijk, idd alleen om het bord te kunnen lezen en om soms tv te kijken. Ik wil niet dat mijn ogen lui worden en nog meer achteruit gaan dus ik probeer zoveel mogelijk/alles zonder bril te doen, alleen in de klas is dat gewoon niet handig.

Ik ben een bril gaan dragen toen ik op school (groep 7) het bord niet meer kon lezen. Maar ik droeg mijn bril alleen op school en vergat m ook wel eens mee te nemen :’)

Heb maar snel in de brugklas lenzen genomen haha

Al vanaf ik 2 ben. Ik heb minjn bril nooit op bepaalde momenten moeten dragen, maar altijd al continu.

Ik zou even naar de opticen gaan aangezien je ook het gevoel hebt dat je sterkte niet meer optimaal is, en dan kun je ook meteen vragen wat hij je aanraad.

Lijkt me niet dat je met -3 heel veilig bent in het verkeer zeg maar. Anyway, ik had voordat ik lenzen kreeg -1,75 en toen droeg ik hem eigenlijk ook altijd al. Niet altijd even leuk, maar ja.

Ho, bij -3 zou ik hem gewoon dragen hoor. Ik heb tot -2,5 zonder bril of lenzen geleefd en toen ik eenmaal lenzen kreeg ging er een wereld voor me open. Nu heb ik -4 en ik zie echt niets meer zonder die dingen, dus ik zou hem zeker gaan dragen. Het lijkt me ook niet veilig, je ziet gewoon heel slecht dan.

ik zou 'm sowieso opzetten bij -3 . Zelf heb ik ondertussen -5 en -6, en ik zelf vind het echt verschrikkelijk om zonder bril of lenzen rond te lopen ! ik weet niet of je vaak last hebt van hoofdpijn… ? maar als je dat hebt kan dat komen omdat je je bril te weinig op hebt, dan moeten je ogen zich te veel inspannen ofzo. ik begon zelf mn bril te dragen toen ik al een jaar met -1 had rondgelopen, en het uiteindelijk tot -2 was gegaan. ik was toen 10 ofzo, ben nu 14. je moet uiteindelijk zelf oordelen of je hem opdoet, maar persoonlijk denk ik dat het veel fijner is , en je veel meer ziet haha ! :slightly_smiling_face:

Ik heb -5 en -4,5 (ik ben op m’n 3e begonnen met veel sterker, -7 aan beide kanten geloof ik) en dan nog een cilinder in beide glazen. Ik heb hem dus echt overal en altijd voor nodig. Ik kan natuurlijk wel lenzen gaan dragen, maar met mijn opleiding is het dragen van een bril sowieso verplicht in het lab en ik heb geen zin om alsnog een veiligheidsbril aan te moeten schaffen.

Vanaf welke sterkte raden jullie aan een bril te gebruiken? :flushed:

Als je er last van hebt en hoofdpijn krijgt.

Ik heb iets van -1,50 en -0,75 ofzo (weet niet precies) en ik draag ALTIJD de bril.

Sarah: Dat zeggen ze net allemaal.

Oke thanks. Ik heb nu -0,50 en -0,-50. Nog niet nodig dus!

Dan is het meestal niet nodig om de hele dag een bril te dragen, al raad ik je wel aan om er 1 te hebben om het bord te zien en TV te kunnen kijken.

ik ben in groep 4 begonnen met een bril om het bord te lezen, en ik heb hem vrijwel gelijk altijd dragen omdat dat gewoon lekkerder kijkt omdat alles dan helder is.
in de jaren erna gingen mijn ogen alleen maar achteruit en ik zit nu op -8.00 :frowning_face:
(niet dat dat iets met bril dragen te maken heeft want ik draag al heeeeeel lang lenzen :wink: )

Op mijn 9e kwam ik er achter dat ik bijna een jaar met -1,5 rondgelopen had. Wilde altijd mijn moeder bril op, maar mijn moeder geloofde niet dat ik er beter door zag en dacht dat ik me aanstelde. Vanaf toen heb ik eigenlijk altijd een bril op gemoeten tot mijn 11e of 12e, toen kreeg ik lenzen. Heb nu -5.00

Ik heb ongeveer -1.5 en nog een cillinder en ik draag mijn bril in de klas en meestal thuis met televisiekijken en achter de computer. Misschien klinkt het heel gek, maar als ik buiten ben met mijn bril op dan word ik helemaal gek omdat alles zo ontzettend scherp is. Daarom wil ik hem buiten absoluut niet op hebben, lijkt me verschrikkelijk.

Ik heb -5 en ik draag mn lenzen altijd (en 's avonds een bril)