vanaf kerst niet meer ongesteld geworden?

hay meiden,

ik zit met een probleempje, ik ben 3 jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden, en ben nu 15 jaar. altijd al wel een beetje onregelmatig ongesteld geweest, maar ik heb nog nooit een maand over geslagen.
de laatste keer dat ik ongesteld ben geweest was met de kerst. ik heb wel de pil gebruikt ooit. maar daar ben ik al een tijdje mee gestopt. en ik heb ook geen seks gehad
moet ik me zorgen maken of is het iets raars. of is het heel normaal?
maak me best wel zorgen…

liefss

Op jou leeftijd is het heel normaal dat de menstruatie onregelmatig is en soms voor langere tijd uitblijft. Dit is geen reden tot paniek. Op zulke jonge leeftijd is je hormoonhuishouding nog erg instabiel. Het uitblijven van menstruatie op jou leeftijd kan zo wel enkele maanden aanhouden. Niets om je druk om te maken dus! Mocht je er toch niet gerust op zijn praat er dan eens met je moeder over.

Eet je verder ook gewoon gezond/goed?
Door erg ongezond eet gedrag of als je lichaam stoffen te kort komt wil het ook wel eens wegblijven.

jaa ik eet wel gewoon gezond, ontbijt alleen niet omdat ik gewoon echt niets weg krijg in de ochtend.

bougainville; dankjewel voor je reactie stelt me weer n beetje op me gemak

Nee maar door alleen niet te ontbijten blijft het ook niet gelijk weg hoor.
Er zijn idd meiden die zijn het heel onregelmatig, lijkt mij vreselijk!

Toen ik ongesteld was had ik echt een regelmaat tot op de minuut, maand in maand uit. bizar gewoon. Weet het nog wel. Vrijdag ochtend bij de eerste les van rekenen bij menneer Van der Deen in de les rond 10:00 :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

hahah bij mij is t altijd heel onregelmatig heel irritant.
de ene keer zitten er 3 weken tussen en de andere keer 6. t is altijd een verrassing voor me wanneer ik t word.
en dan daarbij is t ook nog is zo dat ik t 7 dagen ben en dan gewoon echt de hele dag verlies ik bloed en niet zo weinig ook, waardoor ik last krijg van bloedarmoede en ijzer te kort. en dan ook nog is iedere maand ziek thuis blijven omdat je niet kan lopen van de buikpijn
toen dacht ik aan de pil te gaan en denken dat je er dan vanaf bent maar alleen maar meer pijn kreeg, en er 6 kilo van aankwam, en toen was ik er klaar mee… en nu ben ik weer bij het begin. ik mis t ongesteld zijn niet hoorr, alleen vind t een beetje vreemd haha.

Mijn vriendin had dit ook 4 maanden niet , op een moment kwam het er gewoon uit. Maar als ik jou was zou ik toch naar de huisarts gaan! X

4 MAANDEN???

Gewoonikke dit topic is hier toch ook gewoon dus wrm moet de mijne persee naar een ander forum?

O, sorry. Ik weet het niet zeker maar dit moet toch naar Seks&zo?

Ik denk dat dit meer met gezondheid te maken heeft dan seks.

Ontopic: Misschien heb je erg last van stress de laatste tijd? Anders is het gewoon heel onregelmatig (heb ik ook altijd, de laatste keer dat ik ongesteld was was met Kerst en de keer daarvoor was het in de zomervakantie). Ik denk dat er niks is om je zorgen over te maken!

Het lijkt me wel een idee om hiermee naar de huisarts te gaan. Het is natuurlijk niet erg om een tijdje niet ongesteld te worden, maar misschien zit er toch iets achter waar wat aan gedaan kan worden (de pil bijvoorbeeld, als die vorige je niet beviel zijn er vast wel meer opties). Zo onregelmatig ongesteld worden is natuurlijk niet fijn.

Volgensmij is het niet raar hoor! Juist fijn want ik ben sinds kerst al 4x ongesteld geweest, haha!

Nou het schijnt dus dat meiden steeds jonger beginnen te puberen. Dus eerder ongesteld worden. Bron is de Quest :stuck_out_tongue: Maar er zijn meer meiden die vroeger ongesteld zijn. Mijn tante bijvoorbeeld was 9 toen ze ongesteld werd.

OT: Heb je misschien een beetje stresvolle periode gehad? Het schijnt zelfs bij volwassen voor te komen dat ze door stress hun menstruatie uitblijft. Anders kijk naar je nagels of je haar. Als die ook raar doen geef aan dat je niet helemaal lekker ben. Anders is het waarschijnlijk gewoon nog de leeftijd :stuck_out_tongue: Je bent niet enige, maak je daar maar geen zorgen over.