Van zwart naar witblond.

Hoiii dames. Wie weet hoe ik van zwart geverfd haar naar dit kan gaan, en ik vroeg me af of het ook kan met thuisverf, moet ik het dan eerst gaan ontkleuren? Hoop dat iemand met ervaring me hier uit kan helpen!

http://photos.posh24.com/p/1351048/z/hairstyles/jennifer_aniston_blond_long_bo.jpg

Als je zo’n kleur wilt, is dat niet witblond, eerder middenblond.
Hm, ik zou het afraden. Ik ben van donkerbruin naar witblond gegaan en heb denk ik 15 cm aan dood haar af kunnen knippen. Als je het doet, moet je het inderdaad eerst onkleuren, en je kunt nooit in 1 keer van zwart naar blond gaan (tenzij je echt kaal wilt worden). Sowieso loop je dus een tijdje met oranje haar, ik had het er wel voor over maar hou er rekening mee dat je je haar wel erg beschadigt.

Nooit ontkleuren!!
Ik heb dat gedaan en ik heb hierdoor veel haaruitval gekregen :frowning_face:

je kunt fan het beste in stappen gaan, eerst naar bruin, lichtbruin en daarna blond. Hier zullen wel wat maanden overheen gaan.
Je moet het inderdaad bleken, maar als je het goed doet en netjes om de 2 maanden naar de kapper gaat en veeel haarmaskers moet het makkelijk kunnen met thuisverf. (en ik heb ervaring.)

succes!

je kan me trouwens alles vragen hoor haha!
heb veel ervaring met verschillende haarkleuren

Misschien toch het beste om dit bij een kapper te laten doen.
Of je moet beetje bij beetje naar deze kleur toe verven met speciale haarverf wat bedoeld is om van donker naar licht te gaan:

Ik had laatst ook zo’n haarverf pakje in de etos gezien (weet alleen niet meer welk merk) maar het was een oplichtend haarverf en op de achterkant staan er meestal van die plaatjes hoe t gaat uitpakken en als het op mijn haarkleur wordt gebruikt staat er dat het al meteen witblond gaat worden. Is dit wel waar of is het geld verspilling?

Pure geldverspilling. En haarverspilling. Oh het kan ook nog groen, oranje of geel worden. En het is duur, aangezien je aan 2 pakjes niet genoeg hebt. Je moet namelijk dan 2 pakjes (afhankelijk van je haarlengte) ontkleuring kopen, daarna verf met een dekkende tint die daar over heen moet, je moet nog zilvershampoo om de rare tinten weg te krijgen hebben en ook nog haarmaskertjes!

misschien moet je naar de kapper gaan… Die weten wat ze doen. Van zwart naar blond kan echt killing voor je haar zijn

Ik ben van heel donkerbruin naar blond gegaan en heb dat stapsgewijs (d.m.v. highlights) gedaan. Ik wilde het ook eerst zelf doen en had twee pakjes van de Kruidvat gekocht (op de achterkant stond ook dat het “blond” zou worden), maar dat werd uiteindelijk rood. Geldverspilling dus!

Ik vroeg advies aan de kapper en eigenlijk wilde ik het gewoon weer in een keer ontkleuren omdat ik meteen blond wilde zijn, maar dat raadde de kapper mij af omdat a) het ontzettend slecht is voor m’n haar en b) ik waarschijnlijk niet meteen blond zou worden, maar lelijk geel of oranje.

Ik heb haar raad maar opgevolgd en mijn haar stapsgewijs laten verven d.m.v. highlights. Het is vooralsnog niet goed voor je haar, maar véél beter dan je haar in een keer te ontkleuren. Het kost ook nog veel meer en het duurt langer, maar het resultaat mag er wezen want ik had heel mooi blond haar uiteindelijk (al zeg ik het zelf)!

steeds highlighten is net zo slecht hoor!
niet om je aan te vallen hoor haha.

high lights = bleken namelijk.

maaaar, ik ben een echte doe het zelver, en mijn haar is nog mooi (:

Het is zeker niet goed voor je haar nee, maar er zit wel degelijk een verschill. Bij highlights pak je namelijk bepaalde plukken in je haar en laat je deze vervolgens minstens 6 weken rusten voordat je je haar weer highlight. Dat is wat anders dan je volledige bos in 1 keer in peroxide dippen. Maar goed, het is inderdaad nog gewoon slecht voor je haar.

Ik vertrouw nooit op de verpakking, de kleuren die op de achterkant staan krijg je toch 9 van de 10 keer niet ö.

Sowieso nooit zelf gaan ontkleuren als je heel donker geverfd haar hebt. Ga naar de kapper en vraag wat je het beste kan doen. Ontkleuren of highlights zetten.

Ik zou naar de kapper gaan en hun laten kijken wat je het beste kan doen!

Dat is niet eens dichtbij witblond. Ik ben van nature erg lichtblond, bijna wit, en ik vind dat niet blond. Ik vind dat bruin, en ik vind alles wat ook maar een tintje donkerder is dan mijn haar al bruin dus geloof me, dat is niet wit

Mij lijkt het ook slim om naar de kapper te gaan, die weten in ieder geval wat ze doen. En als dat misschien te duur is ofzo, kan je misschien daar advies vragen?

Alleen om deze zin zou ik jou niet geloven :’)

Wat ben jij irritant zeg.

Compleet ontkleuren gaat je niet lukken, naja niet zonder je haar compleet je ruïneren.

Ik heb van mijzelf erg licht blond haar ( stuk lichter dan op jouw foto) maar heb het intussen ook donkerbruin, tegen zwart aan.

Nou heb ik eerder een topic geopend, waarin informatie staat over ontkleuringen die ammoniak en bleek vrij zijn. Ik heb erg dun haar dat gauw beschadigt, maar heb intussen 2 producten getest.

De eerste die ik in mijn topic test is niet meer te verkrijgen in Nederland, die andere wel op een paar sites. Ik heb daar nooit resultaten neergezet van het laatste product, maar dat kan ik nog wel doen als er behoefte aan is.

Het eerste product, waar je resultaten van ziet, werkte niet super, maar de tweede wel. Maar blond wordt het niet. Mijn haar werd oranje/blond (mensen in de winkel dachten dat het natuurlijk was en zeer egaal) maar die rode tinten krijg je er echt niet zomaar uit. Ik heb het product 2 keer achter elkaar gebruikt, en het is nog steeds in top conditie.

Pas wel op, wacht even met verven, bijv. een dag ofzo, als je andere kleur er weer in wilt, en was het een aantal keer, zodat alle reset-moleculen er uit zijn. Ook moet je de inwerktijd verkorten!! Want het haar neemt de kleur super snel op kort na ontkleuring met dit product.

Hier is het product te verkrijgen:
http://www.haarcentrum.nl/delor-sos-colour-remover-dark-colours-haarkleuring-verwijderen/

En hier is mijn topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/alter-ego-reset-color-van-donker-naar-lichter-haar-230970.0.html

Intussen heb ik mijn haar weer wat donkerder omdat ik nu langzaam naar Mahonie ga werken, ik ben nooit tevreden en zal altijd bezig zijn met de kleur :stuck_out_tongue: maar ik kies erg zorgvuldig mijn producten en mijn haar is nog steeds erg gezond, ondanks dat ik het al 1,5 jaar elke 4 weken zelf verf en het intussen 3 keer met die producten ontkleurt heb, ondanks mijn dunne haar.