Van VWO naar HAVO

Zijn hier ook mensen die afgestroomt zijn (vooral van VWO naar HAVO)? Is het jullie ook beter bevallen dan, en heb je betere cijfers gehaalt enzo? Wie wil mij d’r wat over zeggen ? =D

JAAA bevalt me niet beter:P haha betere sijfers? valt wel mee en je krijgt 1e jaar dat je naar havo betn gegaan heel veel herhaling

Ik ben van de 2e naar de 3e naar de havo gegaan. Zit nu dus in de 3e xD
't is nu echt super makkelijk! Alles heb ik vorig jaar al gehad ;p En ik heb veel minder huiswerk :slightly_smiling_face:

Best veel mensen die eerst bij mij in de klas zaten zijn in de 4e en 5e toch maar naar havo gegaan.
Zij halen daar gemiddeld zo’n 2 punten hoger dan de rest en hebben geen onvoldoendes. Het is hen dus wel goed bevallen…

…oohh okee :grinning: Dankje allemaal <3

Ik zat in de derde op VWO en ik haalde het allemaal wel enzo, maar ik wist dat ik er in de 4de téveel voor zou moeten doen (want ik wil ook nog vrije tijd overhouden de schooltijd moet leuk blijven!)
Dus ik heb met m’n ouders gepraat dat ik naar HAVO wilde, en uiteindelijk vonden ze dat wel goed dus in de 4de ben ik naar HAVO gegaan, en het bevalt me uitstekend!!
Voelde me gelijk een stuk gelukkiger, want ik had meer vrije tijd over etc…
Zit nu in 5 HAVO btw.

ik doe vwo, maar heb het echt teeeee druk:S
soms zou ik best wel eens op het vmbo willen zitten eerlijk gezegd, en mijn school is een vwo school, met allemaal kakkers en er gebeurt dus nooit iets spannends:P
Maar mijn cijfers zijn best goe dhoor:P

Bij mij op school krijgt HAVO dezelfde lesstof als VWO, en dezelfde toetsen als VWO… `Dan is het percentage dat slaagt hoger´ Alleen het centrale eindexamen verschilt bij ons… Het rare is dat de VWO’ers niet eens hoger scoren met toetsen vergeleke met ons.
`K heb echt zoiets van geef dat centrale examen dan ook maar op VWO niveau, en zet dan maar gelijk VWO op mun diploma pfff :pensive:

Ik ben van VWO 3 naar HAVO 4 gegaan. De 4e van Havo is opzich wel pittig, maar omdat ik al van VWO afkwam was het voor mij best makkelijk. Ik haalde wel minder tot bijna geen onvoldoendes meer. Het was echt het beste wat ik in mijn schooltijd heb gedaan. Van VWO naar HAVO gaan :stuck_out_tongue:

ik juist andersom:P ik ben van vmbo 4 naar havo 3de jaar gegaan:P:P

Ik ben ook van vwo 3 naar havo 4 gegaan. Het kwam niet omdat vwo te moeilijk voor mij was maar ik ben nogal lui :stuck_out_tongue:. En dat werkte veeeeeel beter samen met havo :wink:.

ik kon in groep acht naar vwo gaan maar ik kon volgens mijn meester beter beginnen met HAVO zodat ik kon opstromen, maar geloof me hoe makkelijker je het krijgt hoe minder zin je er in hebt

In de tweede deed ik Vwo maar dat viel me te zwaar dus ik ben het jaar daarop Havo gaan doen, ben erg blij dat ik die keuze heb gemaakt.

ik heb op 1 en 2 vwo gezeten en toen ben ik naar 3 havo gegaan en zit nu in 4 havo… ik merk eigenlijk niet zo veel verschil… alleen ze rekenen wat minder streng bij toetsen… je moet wel gewoon je best gaan doen/ blijven doen… ik deed in de 2e namelijk niks :stuck_out_tongue:

ik zit op het vwo en ik heb nog genoeg vrije tijd…want ik ga niet voor 8en en 9ens…als ik een 6/7 haal ben ik blij:) dus ik doe er ook niet zoveel aan:P
maar ik ken wel iemand die van 3vwo naar 4havo is gegaan…en die haalt wel hogere cijfer(wat ook makkelijk kan lees: 3en en 4en) dan toen ze op het vwo zat maar het is nu nog steeds niet echt goed…

Ik ben halverwege jaar 2 naar havo gegaan en ik vond het zoooo beter. n_n

ik ben van vwo naar vmbo gegaan
doordat ik een heel jaar niet naar sport ben gegaan,
en me profiel sport was, in de 1e en in de 2e
kreeg ik een 3 op me rapport waardoor ik naar vmbo moest
veel te makkelijk allemaal.

Ik zat in de eerste en 2de klas op havo maar er is kans dat ik ga zakken. Ik denk dat het op vmbo makkelijker gaat worden maar ik wil gewoon op havo blijven… je hoort het wel als ik gezakt benen of het is veranderd! :frowning_face:

Ik zit nu op vwo 4, maar ik ga naar de havo en mag misschien door naar havo 5! Wel gelijk in examen jaar… maar dat vind ik niet zo erg. Heel veel leerlingen gaan naar havo 5 of blijven zitten op vwo 4…
Ik vind het niet zo erg om naar de havo te gaan, was zowiezo al van plan om een hbo opleiding te doen en ik vind havo niet slecht ofso…

:slightly_smiling_face:

Ik ben van 3 vwo naar 4 havo gegaan, omdat ik het verneukte men. Echt te erg, waar ik hele erge spijt van heb. Maar 4 havo is ekt easy. Ik leer amper en ik kan dan voor sommige vakken wel een 8 halen.
Maar economie {ik weet niet of je dat hebt} is wel moeilijk, vind ik dan.
Wiskunde is nu wel makkelijker vergeleken op vwo, want daar ben/was ik wel erg slecht in. Frans is ook echt appeltje eitje, haha.