Van vriend mag ik niet sporten

Belachelijk dit. ‘Jij mag niet naar de sportschool want daar zijn jongens’. Dat kan hij niet maken! Heel gauw duidelijk maken dus. Als hij inziet dat het effect heeft, dat ‘dingen verbieden’, zal hij het steeds vaker gaan doen bij andere onredelijke dingen!

En als jij dunner wilt worden en hij vind dat niet mooi, heeft hij daar niks over te zeggen. Het is jouw lichaam.

(Trouwens, als je niet verder wilt of mag afvallen - mogen ivm ondergewicht - kun je nog altijd ervoor zorgen dat je extra bij gaat eten. Dan val je niet af en kun je toch lekker sporten.)

Het leven is te kort om jezelf dingen te onthouden die jij leuk vindt.
Even realistisch: het is jouw lichaam en zolang jij goed voor jezelf zorgt en gezond bent, is er niks aan de hand. Als hij bezorgd was dat je ongezond zou worden, dan is het een ander verhaal.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor, maar hoezo is die vriend een idioot?
Wij weten toch niet hoe het precies zit? Ze zegt dat haar gewicht al omlaag is gegaan. Wie weet is ze al hartstikke dun van d’rzelf en nu met nog meer sporten, maakt hij zich zorgen?
Als mijn vriend dun zou zijn (ik zeg niet dat ts dat is, maar stel) en hij zou nog meer willen sporten dan zou ik mij ook zorgen maken ja.

Edit : ok die laatste twee zinnen las ik overheen. Dat bepaalt hij dus niet, en dat moet je hem wel echt duidelijk maken.

Ik had hetzelfde idee, misschien is hij wel bezorgd maar uit dit op een foute manier? Uiteraard is het niet oke als hij je verbiedt in de buurt van andere jongens te komen en daar mag zeker iets gezegd van worden.

Als ik zo’n vriend zou hebben zou ik juist nog vaker gaan hahahaha

Ik mag ook niet sporten maar dat is omdat mijn vriend mijn “curves” te mooi vind en hij dus niet wilt dat ik die kwijtraak :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gewoon doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt, daar hoeft hij geen invloed op te hebben. Jongens zijn overal.

Ach, aan de ene kant vraag ik me af of hij niet gelijk heeft. ik weet namelijk niet hoe je eruit ziet, maar ik kan me ook voorstellen dat hij bezorgt is dat je te dun wordt. Aan de andere kant vind ik dat je baas over je eigen lichaam bent, een ander kan je zoiets niet verbieden.

Als je straks je streefgewicht hebt gehaald, wat ga je dan doen om je gewicht stabiel te houden. Het vereist wel een andere soort van beweging en misschien kan je tegen die tijd wel wat minderen en meer tijd met bijvoorbeeld hem doorbrengen?

Ik zou vragen of ik dan ook maar niet naar school, naar de supermarkt, sportkantine, en nog wat plaatsen, zou mogen gaan. OVERAL ZIJN JONGENS.

Je vriend moet gewoon niet zo moeilijk doen. En als ik jou was, dan ging ik nu 3x per week handballen, 3x per weer hardlopen EN een keertje naar de sportschool hahahah :stuck_out_tongue:

Nee maar je vriend moet niet zo moeilijk doen en (wat hierboven al is gezegd) aan zichzelf en zijn zelfvertrouwen gaan werken.
Als mijn vriend mij allemaal dingen zou gaan verbieden zou ik snel klaar met hem zijn. De basis van je relatie hoort vertrouwen te zijn, en blijkbaar vertrouwt je vriend jou niet (genoeg) om jou gewoon los te laten in de dingen die jij graag doet.

Ookal gaat ze ver weg wonen vind ik nog dat haar vriend blij voor haar moet zijn. Dat was mijn vriend ook voor me terwijl ik nu in plaats van 50 km, 204 km bij hem vandaan woon… Mijn vriend vindt het ook gewoon leuk dat ik hier woon, natuurlijk missen we elkaar wel meer dan eerst, maar dat maakt de momenten dat je samen bent juist extra fijn :slightly_smiling_face:

Dit. Verder vind ik wel dat hij niet moet doorslaan met je dingen gaan verbieden omdat er jongens zijn.

Je hebt het nu vast al duizend keer gehoord maar ben het echt eens met de andere meiden. Ga lekker hardlopen en als jij lekker naar de sportschool wil gaan, doe het meis.

vraag als hij van je houd dat hij je dan moet laten hardlopen. dan is hij vast stil want hij houd waarschijnlijk zielsveel van jou als hij zich zoveel zorgen om jou maakt.

Ik kan me best voorstellen dat je vriend zich zorgen over je maakt omdat je bent afgevallen en hij bang is dat je straks te dun wordt. Als hij die zorgen uit, is er niets aan de hand, maar op het moment dat hij zegt dat je niet naar de sportschool ‘mag’ omdat daar andere jongens zijn, gaan mijn haren overeind staan.

Zolang jij je gewicht in de gaten houdt en het fijn vindt om te sporten, zie ik niet in waarom je zou gaan minderen. Ieder z’n ding en als jij graag sport, moet je dat vooral blijven doen.

Praat hier met hem over en leg hem uit dat jij graag sport en dat je z’n zorgen begrijpt, maar dat je je gewicht echt wel in de gaten zult houden. Daarnaast moet hij ook beseffen dat je overal andere jongens tegenkomt en hij je om die reden dus niet kan verbieden om naar de sportschool te gaan.

waarom vertrouwt hij je dan niet in het bijzijn van andere jongens? hij hoort je gewoon te vertrouwen. ik vind niet dat hij je kan verbieden naar de sportschool te gaan alleen omdat daar mannen rondlopen

Ik hoop natuurlijk niet dat je al te dun bent etc, dat kan ik niet beoordelen. Wel denk ik dat je vriend zich zal moeten realiseren dat om en nabij de helft van de wereldbevolking uit mannen bestaat en dat dit dus ook gewoon mensen zijn die je overal tegen kan komen.:wink: Zolang jij niks raars doet, gewoon proberen overtuigend te zijn tegenover je vriend, hij kan het je niet zomaar echt ‘verbieden’ toch?

Ik krijg hier al een beetje de kriebels van als ik het lees. Ik hoop echt dat je je hier niets van aan gaat trekken. Uiteindelijk kan(!) hij steeds onredelijker worden en jij steeds ongelukkiger. Naar de sportschool verbieden omdat daar jongens zijn vind ik echt helemaal van de pot gerukt.

Heb je al met hem gepraat?

Verder wil ik nog even reageren op de reacties van: als je je streefgewicht bent gehaalt moet je wel stoppen/iets anders doen.etc etc
Dit vind ik nogal onzin. Met hardlopen train je spieren. Als ze haar streefgewicht heeft gehaald kan ze dus gewoon verder gaan , het enige wat er dan gebeurt is dat je spieren groter worden . het is niet zo dat je ondergewicht gaat krijgen van hardlopen

Dat geldt enkel als je ook ondertussen genoeg eet (voor de beweging die je hebt), anders ga je echt geen spieren kunnen aanmaken, maar enkel gewicht verliezen. Je kunt wel degelijk ondergewicht krijgen van hardlopen, aangezien het extra kcal is dat je verbrand.