Van vriend mag ik niet sporten

Hoi allemaal.
Ik ben sinds september bezig met hardlopen. Dit doe ik 3 keer in de week en handbal ik 3 keer per week. Mijn gewicht is omlaag gegaan en ik heb bijna mijn streefgewicht behaald. Mijn vriend zegt dat ik moet stoppen met hardlopen en ik mag van hem nog maar 1 keer per week rennen, omdat ik anders te ‘dun’ word. Ik vind dit niet zo chill dat hij zo doet omdat hardlopen mij energie geeft. Ook zat ik er aan te denken om dan inplaats van een keer te gaan hardlopen, naar de sportschool te gaan maar dat verbied hij me omdat daar ‘jongens’ zijn… Wat vinden jullie hiervan? Ik zou best wel een keertje naar de sportschool willen gaan.

Zeggen dat hij zijn mond moet houden en je zelf wel bepaalt wat je wel en niet doen. Ik snap dat hij wilt dat je geen ondergewicht krijgt, maar als je daar gewoon op let is het prima toch

Hij is gewoon bang dat je een ander vind denk ik

Ja ik vind het zelf nergens op slaan, onder het hardlopen kom ik ook genoeg jongens tegen en ze doen niks. Ondergewicht gaat hem niet worden, dan zou er nog 10 kilo ongeveer van af moeten gaan.

Gaat hij je dan verbieden om naar elke plek te gaan waar je mogelijk jongens tegen kan komen?

Zou aan hem vragen waarom het niet mag. Als jij wil hardlopen, lekker gaan.

Nou… Eigenlijk wel. Als ik naar een feestje gaat wilt ie altijd weten wie er zijn en of er uberhaupt jongens zijn. Als ik ja zeg doet ie een ‘:(’ smiley. Ik heb ook zegmaar een vriendengroep, en als ik naar hun toe ga (3 á 4 keer in het jaar door afstand) vind hij dat helemaal niks omdat er 2 jongens bij zijn.

Ik zou helemaal panisch worden van zo’n vriend. Lekker doorgaan met hardlopen hoor! Als jij daar meer energie van krijgt, en het is bovendien ook nog eens hartstikke gezond. Vraag anders of hij met je mee wil gaan? Misschien vindt hij het ook leuk en kunnen jullie het samen doen?

Dit ja. Misschien is het laatste wellicht een optie, samen lopen? Al zou ik mij persoonlijk niets laten verbieden.

Ja daarom, ik ga namelijk ook gewoon door met rennen omdat ik het geweldig vind. Toen ik aan hem vroeg of hij een keer mee wou, wou hij liever naast me fietsen dan naast me rennen :joy:

Ga ik doen!

Mijn vriend is precies zo, maar ik durf er niets van te zeggen omdat ik bang ben hem kwijt te raken. :frowning_face:

Natuurlijk ben ik het wel met je eens. We hebben er wel eens over gepraat, maar het kwam telkens op neer dat we vrede hebben met het feit dat we het niet eens zijn. Ik ga steeds vaker gewoon mijn gang wanneer hij het te druk heeft om zich er druk over te maken. Ik denk dat het wat hem gewoon een fase betreft, ik ben zijn eerste vriendin. We zijn straks twee jaar samen en ik ga dit jaar nog op kamers (wat hij natuurlijk niet leuk vindt) dus hij zal er maar mee moeten leven. :cold_sweat:

Wauw, als je ondergewicht zou hebben dan zou ik het begrijpen maar als jij hardlopen leuk vindt dan heeft hij daar niks over te zeggen. En wat belachelijk dat je niet naar de sportschool mag. Als mijn vriend dat zou zeggen dan had ik me echt bij 5 sportscholen aangemeld :stuck_out_tongue:. Als jij wilt sporten, zeker doen!

@xCharizard: ik snap niet dat je vriend je het niet gewoon gunt om op kamers te gaan. Dat soort dingen gun je elkaar toch gewoon? Snap niet dat hij je daarin niet stimuleert.

En anders mag je lekker meer gaan eten :upside_down_face:

Ga lekker hardlopen joh