Van vmbo naar havo?

Ik doe dus vmbo-gl en er is dus gezegd dat ik kon doorstromen naar havo als ik mijn vmbo diploma heb. Nu zeggen ze weer dat ik helemaal niet kan doorstromen en dat ik eerst MBO moet doen en daarna HBO moet halen. Misschien weten jullie wel antwoord, want dit vind ik heel verwarrend. En is er al iemand doorgestroomd van het vmbo-gl naar de havo?

ik weet wel dat je van theoretisch , na je examens havo kan gaan doen
maar of gemengd anders is en er dus andere regels zijn weet ik niet sorry

Alleen als je VMBO-tl doet kan je doorstromen, anders niet.

Een vriend van mij is wel opgestroomd van tgl naar havo, dus ik neem aan dat het nog steeds moet kunnen? Ga anders gewoon ff naar je mentor of afdelingscoördinator, die weten dit meestal wel. Of decaan.

ik ga zelf nu mn 4e vbmo-tl jaar tegenmoet, en daarna nog 2 jaar havo. dus dit jaar een 8ste vak.

Met vmbo-gl kun je geloof ik niet doorstromen naar havo alleen met vmbo-tl, tenminste voor zover ik me herrinner!

ik doe vmbo tl-gl & na het examenjaar stroom ik door naar havo & dat is 2 jaar.

Ik denk dat niemand hier meer wat aan heeft, maar misschien voor volgend jaar: Het kan dus wel. Ik heb ook het vmbo gedaan en ik doe nu havo. Het is tot nu toe wel te doen, maar reken er wel op dat je veeeel meer huiswerk krijgt. Als je vmbo-TL hebt gedaan kan je doorstromen naar de havo, maar het ligt wel aan je vakkenpakket! Informeer goed bij je decaan of leraar. & meld je op zoveel mogelijk scholen aan! Je kan het altijd afzeggen! Ik ben echt blij dat ik het heb gedaan, omdat een mbo-opleiding niet echt wat voor mij was. Althans… er zat geen opleiding bij wat mij leuk leek. Als je vragen hebt mag je die altijd stellen! Als je in dit topic reageert, kan je dan misschien nog wel een berichtje in mijn gastenboek plaatsen over dat je een berichtje hebt geplaats. Anders duurt het heel lang voordat je een antwoord krijgt! Of weet ik het niet eens dat je een berichtje hebt geplaats! Succes!

maar dat had je dan toch al ver voor de vakantie moeten doorgeven?

google?

tuurlijk kan dat wel!
Bij ons op school had je vorig jaar havo klassen en vmbo klassen en er waren wel is vmbo-t’ers die na hun examen havo gingen doen. het kan wel :slightly_smiling_face:

Nee hoor dat kan zeker wel!
Ik zit ook op vmbo tl en ik ben ook van plan hierna door te stromen naar de HAVO, je moet er natuurlijk wel wat voor doen, je moet wel goeie cijfers enzo blijven halen anders is het wel mogelijk dat je niet wordt aangenomen maar die kans is klein volgens mij…

Tuurlijk kan dat wel! Ik ben ook van plan om naar havo te gaan nadat ik mijn vmbodiploma heb. Maar dan moet je de 4e klas havo toch doen? Dus als je in de vierde nou je diploma haalt, en dan moet je toch weer 4havo doen?

Anders vraag je het toch na bij je op school.
Elke school is anders…

Dat ga ik ook doen,ik ben van plan om van vmbo-t naar havo tegaan in de 4de.
Ik moet wel even goed gaan informeren,want eind dit jaar moet ik vakken gaan laten vallen.