Van vmbo Kader naar Mavo

Hoi allemaal!

Ik mag na de zomervakantie Mavo /vmbo-TL 2 gaan doen.
Ik heb er heel hard mijn best voor gedaan.
Mijn ‘Toekomstige’ teamleider vertelde me dat als het tog niet gaat , ik alsnog terug moet naar het kader.
Wat ik absoluut niet wil.

Mijn school waar ik nu op zit (kader) is echt verschrikkelijk!!
in mijn klas zitten echt alleen maar domme kinderen die om de minuut de klas uit worden gestuurd
en de leraren uitschelden… mijn god ik dacht waar ben ik beland?
Mijn meester van groep8 zei altijd dat kader hartstikke meeviel dus daar zat ik dan op een kader school…

HET VALT ECHT NIET MEE.
Iedereen is hartstikke druk terwijl je in een klas zit van 15 kinderen , echt ongelovelijk
niemand leert zijn huiswerk en iedereen doet zich heel erg groot voor.
ik voelde me er echt niet thuis , en haalde elke dag tienen.
Het was te makkelijk.

dus ik wou vragen , wat zijn jullie ervaringen op het Mavo/TL
is het moeilijk? krijg je veel huiswerk?

Alvas bedankt :slightly_smiling_face:

Niemand?

Ik Ben ook van kader naar mavo gegaan, ze zeiden Tegen mij dat ik heeeel erg goed mn best voor moest doen! Ik Kwam echt in een totaaal Andere klas, ze waren veel gemotiveerder enzo. Al m’n vriendinnen zaten dus op kader, maar hun hebben evenveel huiswerk, soms zelfs dezelfde PW of SO’s. Alleen bij mavo gaan ze dieper in de leerstof en is de puntentelling gewoon strenger, ik heb eigenlijk 2 jaar niet super hard m’n best gedaan, had altijd goede punten, en ik ben geslaagd. Ik zou het dus zeker doen!

klinkt goed :stuck_out_tongue:

bedankt!

& de examens? vallen die mee?

Ja ik vond van wel, je moet gewoon veel oefenexamens maken!

oke, haha ben best bang dat ik het niet haal , maar ik ga supper mijn best doen!

geloof me, vmbo t is niet moeilijk, zo lang je maar je best doet

jaa daar heb je gelijk in :slightly_smiling_face:

doe je ook vmbo t ?

ik ben vooral slecht in wiskunde , krijg er deze vakantie bijles voor , aangezien ik niet op vakantie ga.
op de basisschool had ik altijd 1 jaar achterstand met rekenen.

Ben ik het wel mee eens, al was het was bij mij op school wel meer theorie dan kader

vraagje … volgend schooljaar ga ik ook van bk naar mavo maar krijg je ook frans want ik ben echt bang dat dat met niet gaat lukken

Ik deed ook mavo, maar het is echt makkelijk. Ik had bijna nooit huiswerk, hoefde bijna nooit te leren. Maar ik vind nog steeds dat het echte ‘‘vmbo-leerlingen’’ zijn. Ook heel druk, niet serieus en begrijpen je vaak niet als je wat ‘‘moeilijkere’’ woorden gebruikt.

Je moet kiezen tussen Frans of Duits.
Ik heb Frans en Duits gekozen, en heb het beiden afgesloten met een 7.
Zo moeilijk is het niet!

hmm oke bedankt ! Ik denk dat ik voor duits ga

Vmbo-t/mavo is niet moeilijk als je gewoon goed leert, je moet het goed bij houden.

jaa ik heb volgend jaar ook frans. maar daar krijg je denk ik dan wel hulp voor volgend jaar , want ik heb op kader alleen duits gehad.

Ik zit in een klas echt vol met kinderen die echt supper druk zijn… en ze begrijpen echt niks , de helft van de klas blijft gewoon zitten

ja ik mocht ook kiezen , of 3 uur per week gym , science of frans ik ga denk ik frans nemen. en denk dat we ook duits hebben maar dat weet ik nog niet…

ik ga dinsdag weer voor een gesprek!

Een hoop boeken waren bij ons hetzelfde als op kader dat was zoal bij geschiedenis en bij biologie enz. Maar ze gaan sneller door de leerstof heen heb ik wel eens gehoord.

Anyway dat van het kinderachtige… ik dacht dat havo mensen altijd serieus waren maar die waren nog erger dan de vmbo-t’ers!! Vele malen kinderachtiger, vaker eruit gestuurd en haast niemand die zn huiswerk deed. En dat had ik dus zoo niet verwacht! Dus het zegt helemaal niets over motivatie of hoe je klas is. Hangt er net vanaf wat voor types er in de klas zitten.

Verder ken ik een meisje die zat in brugklas kader, is toen vmbo-t gaan doen, nog havo, en uiteindelijk vwo!!!
En allemaal gehaald. Echt raar dat ze zo fout zaten bij de cito, of dat de school niet inzag dat ze wel hoger kon.

wat grappig dat zei mijn teamleider ook over een meisje :stuck_out_tongue:

ja het light ook meestal aan de kinderen die in de klas zitten…

ik hoop dat ik in een leuke klas kom :slightly_smiling_face: