Van vmbo bk naar mavo

Hoi meiden ik heb een vraag… Ik zit in de eerste klas vmbo, ik doe de meeste vakken op mavo niveau omdat vmbo te makkelijk is. Ik zou volgend jaar heel graag naar mavo willen maar ik ben bang dat het dan te moeilijk is en dat ik terug val, heeft iemand dit ook gehad ?

alvast bedankt x

Mavo en vmbo zijn toch hetzelfde? Alleen wordt mavo veel minder gebruikt tegenwoordig. Bedoel je soms havo?

nee @whatyaa, vmbo bk is lager dan mavo, mavo is vmbo-t.
OT: geen ervaring mee, sorry. Misschien moet je eens naar je decaan gaan.

je had mavo d en c niveau…

maar D was theoretisch en c waarschijnlijk kader of iets?

Dubbel

Ik zal het aan m’n mentor vragen , toch bedankt x

Mavo was vroeger wat het vmbo nu is. Er zit dan dus geen verschil tussen bb/kb/tl. Misschien bedoel je dat je op kb zit, en dat je vakken volgt van tl. Maargoed

Wij hebben bij ons op school een speciale Mavo afdeling en daar zit wel degelijk verschil in wat betreft het Vmbo. Mavo kan je wel vergelijken met tl, persoonlijk is het verschil bij ons op school tussen mavo en tl dat je bij mavo een extra vak volgt om de overstap naar de havo makkelijker te maken je hebt dan na je eindexamen een tl+ diploma. Maar volgens mij is dat weer anders bij andere scholen, je kunt mavo dus wel zien al tl (wij deden op Mavo ook gewoon de examens van TL)… maar even OT: Je kunt het altijd proberen! Misschien lukt mavo wel, en dan is het zonde om onder je niveau te presteren als je wel heel graag mavo wil doen. Als je dan toch weer afzakt omdat het niet lukt dan is dat jammer en heb je het tenminste geprobeerd!

Oeps, probleempje met me computer. Sorry!

Ik zit nu in 2 mavo. Is niets moeilijks aan eerlijk gezegd, behalve wiskunde.
Maar daar moet je gewoon goed in zijn. In klas 1 stond ik op me rapport gemiddeld. 7.5 En in de tweede tot nu toe ook 7.5, dus het is helemaal niet zo moeilijk (:

Oeps, probleempje met me computer. Sorry!

Ik zou het gewoon proberen hoor!
mijn stiefzus deed bijvoorbeeld bb en kon ook wel over naar kb maar dat heeft ze niet gedaan. Nu moet ze een niveau lager beginnen op mbo en doet ze twee jaar langer over haar vervolgopleiding. Als je het kan is het dus altijd mooi meegenomen!

Heel er bedankt meiden ! ik zou het onthouden, ik ga het proberen

gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Wat jij gemiddeld staat wil toch niet meteen zeggen of iets moeilijk of makkelijk is…

Gewoon proberen!
Als het niet gaat kun je altijd weer terug.

Als ik jou was, zou ik het gewoon proberen. Als het dan niet lukt, dan heb je het tenminste geprobeerd en als het wel lukt, is dat gewoon veel beter voor je vervolg opleiding.

Gewoon proberen. Als het niet lukt ga je gewoon weer terug naar bk, niks aan de hand. Maar als het wel lukt is dat fijn. Je kan dus niks verliezen :slightly_smiling_face: