Van studie wisselen - voor 1 mei?

Hi,

Ik studeer op dit moment, maar het ziet er niet naar uit dat ik dit jaar ga halen. Ik doe nog wel m’n best, maar als het niet lukt, weet ik denk ik al wat ik wil studeren (ik dacht daar vorig jaar ook al aan).

Alleen is t dit studiejaar zo dat je je voor 1 mei moet inschrijven. Houdt dat dan in dat ik nu al moet beslissen of ik iets anders wil doen? Of kan iedereen die z’n BSA niet haalt zich alsnog gewoon inschrijven voor 1 september?

Ik heb gekeken op de site van duo, maar hier vind ik het vaag omschreven.

Groetjes!

P.s. Als hier al een topic over is sorry, kon niks vinden!

Ik zou het niet weten, maar als ik jou was zou ik me gewoon nu aanmelden en mocht je je BSA toch wel halen dan kan je je altijd afmelden

Je mag je na 1 mei wel inschrijven maar dan hebben scholen wel het recht om je te weigeren en vervalt je recht op een studiekeuzecheck (geloof ik)

Oh oke, dank jullie wel! :slightly_smiling_face:

Hetzelfde probleem… Ik ga dit jaar niet halen waarschijnlijk en herkansingen zijn pas in augustus.

Maar ik las inderdaad vandaag in de krant dat je na mei ook in kan schrijven, alleen dat scholen de mogelijkheid krijgen je te weigeren.

Wij kregen laatst een mailtje dat wisselen van studie ook voor 1 mei moet gebeuren, zelfs binnen de academie.

Ik zou je gewoon aanmelden en als je het dan wel haalt weer afzeggen :stuck_out_tongue: