Van spiegelreflexcamera naar (hybride)digitalecamera.

Ik zit er al een tijdje over na te denken om mijn spiegelreflex camera te verkopen en met het geld een digitale (hybride) camera te kopen. Omdat ik toch liever houdt van een kleinere camera. Is dit een aanrader? Of moet ik toch mijn spiegelreflex houden. Ik weet het nog niet zeker, ik ben nu wel opzoek naar een “grotere” digitale camera met de functies van een spiegelreflex. Iemand tips?
Bedankt voor de hulp (:

Het ligt een beetje aan wat voor spiegelreflex je nu hebt.
Als je nu een goede speigelreflex hebt zou ik niet overstappen naar een compact camera.

Ik denk er eigenlijk aan om het omgekeerde te doen. Al enkele jaren hebben we thuis een Olympus (sp 500-uz). Het is een leuke camera, handig om overal mee te nemen. Ik wil mij nu echter meer in fotografie verdiepen en ik wil de overstap maken naar een spiegelreflex. Ik was tevreden over de kwaliteit van Olympus.

ik heb nu een sony a330, opzich is er niks mis met de camera. Maar ik zelf doe er vrij weinig mee, ook omdat ie zo ‘groot’ is kan ik hem niet echt overal mee naartoe nemen en ook ben ik steeds bang dat ie gestolen wordt. Dus het is best zonde van het geld, om hem maar te laten liggen vind ik zelf…

als je een grotere camera wilt met spiegelreflex functies dan kan je net zo goed je spiegelreflex houden niet?

haha hmm,
met een grote camera bedoel ik niet zo’n compact dingetje maar een beetje een ‘dikke’ camera, dus niet dat ie zo klein is als een mobieltje of zo simpel als wat… een beetje ‘dik’, hij mag wel wat groter zijn, kan het niet echt verwoorden…

Hmm, ik heb een soort van hetzelfde, of ik ga sparen voor een spiegelreflex of een “compact” camera (Fuji Finepix S1600) die toch dus ook redelijk veel opties heeft, ik denk dat dat ook is wat jij bedoelt.
Ik heb besloten te sparen voor die Fuji, omdat ik die mee mag nemen naar concerten (Pinkpop kom je niet op met een SR)

Maar ik weet het eigenlijk niet, als jij blijer zou zijn met zo’n camera, moet je dat vooral doen (:

Als je je camera toch wilt verkopen en zo’n kleine wilt met de zelfde functies is dit volgens mij best een goede vervanger;

http://www.hebfactor.nl/wp-content/uploads/2010/07/compactcamera-met-verwisselbare-lenzen-sony-nex-5-1.jpg

Dat je nog wel de verschillende lenzen etc hebt, maar dan in compact formaat. :slightly_smiling_face:

Ik weet precies wat ik zou doen haha ;p

1. Koop een kleinere spiegelreflexcamera, ik schrok ook echt heel erg van die grote Sony’s! Daarom koos ik voor een Olympus, alle modellen (muv de super professionele modellen) zijn erg klein :’)

2. Koop een Olympus Pen/Sony Nex/Samsung NX/Panasonic Lumix (vergeet ik er een?) model, dat zijn van die Spiegelreflexen zonder spiegel :’)

dankje voor de adviezen, weet iemand toevallig hoe die camera op het plaatje heet? Die ziet er namelijk wel aantrekkelijk uit, haha.
Sony a… ?

Laat maar, ik ben er al achter! Nog meer camera’s ? (:

http://www.photographyblog.com/images/sized/images/uploads/fujifilm_finepix_s1500-275x267.jpg

Deze is volgens mij ook best wel fijn.
En die heeft ook best veel functies die een spiegelreflex heeft, je kunt een heleboel dingen zelf instellen.

Ik heb toch besloten mijn camera te verkopen. Ik ben opzoek naar winkels die tweedehands camera´s inkopen maar ik heb geen idee hoe ik die kan vinden? En wat ik daarvoor op google kan intikken… iemand enig idee?

De vriend van m’n zus heeft zo’n compacte camera gekocht met dezelfde functies als een spiegelreflex. Hij heeft hier spijt van.
Het fotografeert lang niet zo lekker, maar heeft hem wel het zelfde geld gekost. Hij is er echt niet blij mee…

Echt? Ik ben nu wel aan het twijfelen! Maar ik doe echt niets maar dan ook niets met mijn camera, dan kan ik toch beter voor een goedkopere gaan?..hmm.

Ik zou m’n spiegelreflex voor geen goud inruilen. Ik heb nog m’n oude digitale voor erbij. Voor concerten en dat soort dingetje.
Ik weet zeker dat zodra je hem ingeruilt hebt, je net iets gaat doen waarbij je duizenddertien mooi foto gelegenheden tegen komt en je zou willen dat je je SLR nog had. Maarja. Murphy’s law enzo. :’)

Ik weet het niet. Ik zou het niet doen…

Hij staat op marktplaats… ik kijk wel hoe het afloopt. Maar voor nu vindt dit de juiste beslissing… toch bedankt! (:

sony alpha a330 te koop!