Van slechte relatie naar erg goede : ervaring?

Hai meiden!
Ik ben sinds kort samen met een geweldige jongen, ik had al een maand ongeveer een oogje op hem en we hebben een week gedate ( bijna elke dag) voor we een relatie kregen. Het is wat snel gegaan maar we passen heel goed bij elkaar en we kunnen wel ùren praten ( record was 7 uur :’] ). Het werd al snel overduidelijk dat we een koppel zouden worden.

Nou heb ik vréselijke exen ( de laatste 5 maanden geleden) gehad. Nooit veel aandacht, weinig interesse in mij, een smsje kon er niet af, op gemene manier gedumpt geweest, enzovoort. Ik ben dus niet gewend aan een relatie waarin alles zo makkelijk gaat. Constant moest ik achter m’n exen aanlopen tot ik gek werd, van mijn vriendje nu krijg ik constant aandacht en hij geeft me het gevoel dat ik de wereld aankan. Plots krijg ik dus alles waar ik anders zo voor moest vechten…

Resultaat : ik blokkeer een beetje… :s constant twijfel ik over m’n gevoelens omdat ze niet hetzelfde zijn als in de vorige relatie. Toen had ik uitzinnige verliefdheid omdat ik nooit kreeg wat ik wou ( en dan verlang je er nog meer naar) en nu is het zo rustig, er is niks waarover ik moet piekeren. Ben enorm onzeker geworden in relaties en dat heb ik hem ook verteld, natuurlijk.

Ik denk dat ik een soort ‘relatie-trauma’ heb door m’n exen en dat werk ik nu uit in mijn huidige relatie. Dus ervaring, tips? Allemaal vreselijk welkom!

Ik weet niet echt wat je moet doen… met hem over praten, en blij zijn dat het nu wél goed gaat? :slightly_smiling_face:

^
haha ja ik ben ook heel blij en heb er al over gepraat :slightly_smiling_face: vraag me alleen af hoe meiden hiermee zijn omgegaan

Weetje, ik denk dat je niet zo moet piekeren en gewoon genieten van wat je nu hebt. Nu is alles fijn en goed en dan hoef je niet meer aan het verleden te denken toch? Gewoon alles rustig z’n gangetje laten gaan en een hele leuke relatie hebben :grinning:

Is heel goed te begrijpen :slightly_smiling_face:
Wat ik denk is dat het na een tijdje vanzelf wel over gaat als je wat langer een relatie met hem hebt en erop vertrouwd dat hij echt een lieve jongen is die je kan vertrouwen!

Want misschien blokkeer je omdat je bang bent om weer gekwetst te worden?

dit komt altijd,
vaak heb je veel klote relaties voordat je de ‘ware’ ontmoet en dan ga je twijfelen omdat het te mooi om waar lijkt te zijn. maar geniet er van en wees blij dat het eindelijk zo goed gaat :grinning:

Ik snap wat je bedoelt, heb dat ook meegemaakt maar gelukkig niet zo erg als bij jou. Mijn tip is: laat het gewoon zoals het is, pieker er niet te veel over en je went er wel aan. :slightly_smiling_face:

ik herken je gevoelens,
ik ben met dezelfde jongen, van een slechte relatie naar een goede gegaan.
en precies wat je zegt; dat ineens alles rustig gaat, en dat je gewend was altijd te smachten naar die aandacht en dat je het nu ineens wel krijgt, en dat je twijfelt enz enz.
probeer het los te laten die twijfel. ook al gaat het tegen je gevoel in. laat het los. ik had het heel erg, en juist daardoor kwamen er problemen toen het juist goed ging. maar als je het los laat, dan valt die spanning van je schouders, en dan kan je veel meer genieten, en dan kom je echt tot rust. :wink: en dat is heel fijn als je met iemand samen bent.
dus; GENIET! :grinning:

i’ve been there to meid!
maar mijn vriend was in het begin ook beetje slecht voor me, maar hij heeft voor me gevochten en nu krijg ik opeens vet veel aandacht. Ik ben dat ook niet gewend, maar ik weet wel dat ie echt gek op me is en we hebben ook echt voor de relatie moeten vechten.
Geniet er maar lekker van, hij vind je duidelijk echt wel leuk!
Ik was ook heel onzeker eerst, maar nu weet ik wel dat dat nergens voor nodig is. Het heeft even tijd nodig, maar het komt goed hoor!

Succes!

dankjewel iedereen :slightly_smiling_face: ik moet idd gwn stoppen met piekeren en ervan genieten. Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben.