van school wisselen

hee jongens ik heb ook een vraag,
ik zit nu in de vierde van een goede school, een gymnasium. Ik voel me hier eigenlijk niet echt meer thuis en laatst had ik het hier met mijn beste vriendin over en zij wilt ook naar een andere school, ik ook. Nu vraag ik me af of ik het echt moet doen want ik stelde mezelf de vraag: als zij niet zou gaan zou ik dan nog gaan? mijn antwoord op mezelf was niet heel duidelijk en ik denk diep van binnen eigenlijk nee. als zij wel zou gaan zou ik zeker gaan want anders blijf ik alleen achter op mijn school en dat is niet echt fijn want dan heb ik niet echt meer vrienden over lol. Ook ben ik bang dat ik er toch spijt van ga krijgen…

Ik heb er toch maar even een nieuw topic van gemaakt hoor, is handiger.

Hi, Je moet nog twee jaar naar school, met of zonder die vriendin en twee jaar is lang om je niet prettig op een school te voelen.
Ga kijken op een andere school en bedenk dan of dat beter zou voelen om daar rond te lopen.
Als je besluit om van school te veranderen, dan moet je er niet vanuit gaan dat jouw vriendin en jij naar dezelfde school toe mogen of dat je bij elkaar in de klas komt (scholen hebben niet altijd plek etc) . Als je ook zonder die vriendin liever alleen naar een andere school wil dan alleen op je eigen school te blijven moet je gaan.
Ga vooral kijken of het op een andere school fijner zou zijn (meestal doen scholen hier begripvol over, maar als je nog erg twijfelt, meld dit niet meteen aan je oude school, doe dat pas als je jouw keuze hebt gemaakt (…uit eigen ervaring :wink: )

succes!

Hey, ik wil eigenlijk ook van school wisselen. Ik zit ook in de 4e van vwo, maar ik denk dat ik die 2 jaartjes toch maar blijf. Ik ben bang dat het daar heel anders is, dat ze daar een andere methode gebruiken en misschien al dingen hebben gehad die ik niet heb gehad etc. Als je verder niet gepest wordt of iets zou ik als ik jou was op jouw huidige school blijven, je moet immers nog 2 jaartjes en die zijn zo voorbij. Succes!