van school wisselen

Hey allemaal,

Vorig jaar was erg heftig moeder kanker, ouders scheiden van klas wisselen.
Bij ons in Dordrecht heb je dus 3 middelbarescholen het JDW (de kakkers) het SDL (nummer 2) en het Insula. zelf zit ik op het SDL vorig had ik het erg moeilijk aan het eind van het jaar kwam ik in een nieuwe klas. ik voelde me er niet op mn plek. ik had geen band met ze. nouja eind van het jaar moest ik het toch overdoen. ik doe TTO Gymnasium. en ik ben vorig jaar even gestopt met TTO. maar ik ben eigelijk wel toe aan een frisse start ik voel me gewoon niet op mn plek. alleen wat moet ik doen? van school wisselen ik wil geen spijt krijgen.

Advies please :bored:
Xxx Brook-Lynn

Als je je niet fijn voelt op je huidige school zou je inderdaad kunnen overwegen naar een andere school te gaan

Het lijkt me dat ze op andere scholen geen TTO aanbieden in de buurt, toch? Tenzij je naar Gorinchem gaat maar ik denk niet dat je elke dag dat eind met de trein mag enzo.
En zit je nou net in een nieuwe klas of al een jaar? En in welke klas?
Je verhaal is niet erg duidelijk…

Maar als ik jou was zou ik gewoon doorgaan. Ik wou in de tweede/derde klas ook naar een andere school omdat ik vond dat daar meer ‘mijn soort mensen’ rond liepen, maar ik ben (vooral vanwege TTO) op die school gebleven en heb er totaal geen spijt van gehad. Je zit in de knoop met jezelf, amar dat gaat vanzelf wel over en dan maak je ook hele goede vrienden op school!