Van school verwisselen

Hee allemaal,

Ik zit er al een tijdje over na te denken om van school te wisselen. Begin dit jaar ben ik gepest dat is nu wel over alleen ik voel me niet op mijn plek op de school waar ik nu zit. Ik heb wel leuke vriendinnen maar toch gaat het gevoel dat ik niet op mijn plek ben niet weg. Hoe denken jullie hierover? Zal ik het doen of niet en hoe overtuig ik mijn ouders want die zijn een beetje moeilijk in dit soort dingen…

XXX ikkeh

Hoelang zit je al op de school? Zolang je op dit moment niet gepest wordt zou ik niet meteen gaan wisselen. Op het moment dat je naar een andere school gaat, kom je als nieuwkomer binnen en is er ook de kans dat je je niet op je plek zult voelen. Kijk het even aan en probeer nieuwe vrienden te maken, desnoods uit andere klassen.

Ik zit nu in klas 2 en zou dan in de 3e dus op die andere school komen. Dan worden er toch weer andere klassen gemaak aangezien iedereen gehusseld word en een ander niveau gaat doen enzo. Maar ik voel me echt niet thuis op de school waar ik nu op zit en ik loopt al anderhalf jaar met het idee rond dat ik naar die andere school wil…

Waarom voel je je niet thuis op je huidige school? Want misschien zijn er op die andere school wel dezelfde oorzaken en is van school veranderen niet de beste oplossing.

Ja het is lastig uit te leggen maar alles op die school draait om populariteit en zo. Ik kan mezelf niet zijn op m’n school. Er zijn zegmaar 3 standen. De nerds de normale en de popi’s. En de popi’s kijken facking erg op je neer das echt heeeel kut. En op de school waar ik heen wil is dat totaal niet zo. Mijn school is ook een donker hol en de rector staat om 1 minuut voor de bel buiten om je een briefje te laten halen terwijl je nog nie eens te laat bent. Op die school waar ik heen wil staat die ook buiten alleen dan om je te begroeten.

Wees jezelf.

het kan best een oplossing voor je zijn om van school te wisselen, maar of het echt helpt weet je pas wanneer je het doet.
ik doe een hbo-opleiding (net wat anders, maar school is school :wink:) maar ik ga stoppen, omdat het niet lukt maar ook omdat ik hier expres word doodgezwegen. ik voel me zo ontzettend alleen, ik wil hier gewoon niet langer blijven.
komend jaar start ik een andere opleiding en ga ik weer thuis wonen, en ik heb geen idee of het dan beter gaat. maar ik vind het 't proberen waard.
heb je het er over gehad met je ouders? ik dacht dat mijne moeilijk zouden doen, maar mijn vader zei dat hij gewoon wilde dat ik gelukkig was in mijzelf en in mijn opleiding. ook mijn moeder wil dat ik zelf keuzes maak, als ik denk dat het beter gaat ergens anders moet ik het volgens hun doen.

Ik zou er nog even mee wachten. De reden dat je je niet fijn voelt op die school, ligt aan het feit dat nog bijna niemand volwassen is. Waarschijnlijk ben jij dat wel al iets meer, en voel je je daarom niet op je gemak. Ik zou gewoon nog even wachten, want dit gedrag verminderd echt wel! Sta der gewoon boven, en dan kom je er wel door heen.

Ik zou eerst kijken of die andere school je überhaupt aanneemt, want zo vanzelfsprekend is dat niet.

er is altijd wel iets aan school wat zwaar klote is. Maar at the end of the day ben je daar voor jezelf, voor je eigen toekomst. Die bitches komen zichzelf later wel weer tegen wanneer ze zich realiseren dat populair zijn je nergens brengt.

Het is heel lastig om te zeggen of het zal werken of niet. Zelf ben ik ook gewisseld van school. Niet omdat ik gepest werd, maar ik vond de mentaliteit en sfeer op de school echt niet bij mij passen. Ik voelde me er gewoon niet prettig. Op mijn nieuwe school voel me echt veel prettiger. Maar het is natuurlijk niet gezegd dat het bij jou ook zo werkt. Ik weet niet of je iemand kent op de school waar je heen wil, maar misschien kan je een keer met hem/haar mee en dat diegene jou dan een rondleiding kan geven. Kan je meteen een beetje de sfeer proeven en kijken of het daadwerkelijk een verbetering zal geven (al blijft het natuurlijk altijd een inschatting)