Van school veranderen

-

Oeh hier ga ik even naar kijken :stuck_out_tongue:
Upje!

Ben je ooit van school veranderd ?
Ja
Zo ja, waarom ?
Verhuisd
Was het eng, bij al die ‘onbekenden’ ?
Nee
Heb je er spijt van ?
Nee, maar ik vond het wel jammer
Hoe heb je nieuwe vrienden gemaakt ? (ik bedoel dus door bv. bij een club te gaan, …)
Gewoon door met iedereen te praten, die kwamen ook vanzelf naar me toe
Was het er beter dan op je oude school ?
Nee, was een ***school haha
Heb je nog tips?
Gewoon jezelf zijn en je niet té verlegen opstellen. Natuurlijk moet je ook niet gaan doen alsof je al jaren in die groep zit en er de baas van bent of zo, want dan krijg je met niemand contact.

Oeh goeie tip ! :grinning:

dubbelupje ;p

nee, nooit van school veranderd, alleen na de basisschool naar middelbare school gegaan, maar das logisch

Ben je ooit van school verandert ?
Ja.
Zo ja, waarom ?
Op mijn vorige school hadden ze de richting niet die ik wou doen.
De eerste dag wel, daarna niet meer.
Heb je er spijt van ?
Nee.
Hoe heb je nieuwe vrienden gemaakt ? (ik bedoel dus door bv. bij een club te gaan, …)
Uit mijn klas kwamen ze gelukkig vanzelf bij mij, zo liep ik zowat bij iedereen in het begin & na een tijdje had ik vaste vriendinnen.
Is het er beter dan op je oude school ?
Ja.
Heb je nog tips, … ?
Probeer niet verlegen of bang te zijn & blijf gewoon jezelf.
& denk natuurlijk positief als je naar een nieuwe school gaat (:

Ben je ooit van school veranderd ?
ja, van basisschool
Zo ja, waarom ?
verhuisd
ja, ik ben (was) een heel verlegen type
Heb je er spijt van ?
nee, het heeft me hier gebracht en wat gebeurd is is gebeurd :slightly_smiling_face:
geen vrienden (echte vrienden) gehad op de basisschool, nu wel
Is het er beter dan op je oude school ?
nu wel ja, mn vorige school was shit
Heb je nog tips, … ?
tsja, als je verlegen bent en de eerste schooldag breekt aan, zet je eroverheen en praat een beetje met andere klasgenoten. het kan je ver brengen :slightly_smiling_face:

Ben je ooit van school verandert ? Ja
Zo ja, waarom ? vorige school was te ver (was een speciale school), werd heel moe van het reizen, dus had er voor gekozen om naar een school die dichter bij was te gaan.
Was het eng, bij al die ‘onbekenden’ ? het was aan het begin wel eng, omdat ik daar ongeveer niemand kende, maar gelukkig kwamen er gelijk al wat aardige meisjes op me af, en klikte gelijk wel :slightly_smiling_face:
Heb je er spijt van ? aan het begin echt heel erg, ik had er niet gedacht dat ik mijn vriendinnen van me vorige school zou verliezen… dat vond ik echt heel jammer, en aan begin heb je op je nieuwe school niet echte vriendinnen, en voelde me eerst echt heel alleen ookal had ik wel mensen met wie ik daar om ging, maar nu na 2 jaar ben ik helemaal gewend aan de school en is heel gezellig:).
Hoe heb je nieuwe vrienden gemaakt ? (ik bedoel dus door bv. bij een club te gaan, …) gewoon kletsen, en je zelf niet anders voor doen dan je bent :slightly_smiling_face: dan komt t helemaal goed
Is het er beter dan op je oude school ? nee niet beter, als ik er op terug kijk zou ik het niet over doen, en toch op me oude school blijven. op me nieuwe school zijn de mensen heel anders dan me vorige school. maar spijt heb ik niet, ik heb nu veel meer vrije tijd en ook nieuwe vriendinnnen. maar me oude vriendinnen mis ik nogsteeds:( heb bijna geen contact meer met ze, echt ontzettend balen
Heb je nog tips, … ? denk er heel goed overna voordat je van school wisselt. het is best een grote stap, en aan t begin zou het echt niet zo leuk zijn, maar je raakt er na een tijdje echt aan gewend, en er zijnaltijd wel een paar mensen waarmee je leuk mee kan opschieten. en vergeet je vorige vriendinnen niet!