van scheren krijg je daar meer haar door?

Hoi!

Al je je scheert krijg je toch de volgende keer alleen maar meer haar?!

of is dat niet zo
een vriendin beweert dat je er juist geen haar/of meer van krijgt

nee.
of ben ik nou dom?
je snijd gewoon dat haartje af, maar dat haartje groeit weer bij … dus je hebt gewoon steeds dezelfde haartjes!

maar het kan er wel donkerder/stugger van worden :slightly_smiling_face:

Precies wat hierboven gezegd word.

Mijn bronnen zeggen dat als je scheert, meer haar teruggroeit. Want je stimuleert het dan.

idd, het wordt donkerder… dus het valt meer op

zou het dan ook werken voor hoofdhaar? xD

volgens mij wordt het alleen donkerder & stuger maar niet sneller groeiend?

Nee, door de hoek waardoor je het afscheert, lijkt het donkerder.

Je kunt je met scheren niet genetisch veranderen :'3

JA dit geldt ook voor hoofdhaar! Vaak als je je haar hebt gemillimeterd dan komt het veel voller terug. En soms zelfs met krullen. Daarom scheren ze veel jongetjes in italie voor hun 3e ook ‘kaal’, zo krijgen ze een vollere bos haar.
(heb ik geheeurd weer dan hee=))

Je krijgt er niet per sé meer haar door, alleen dikker/stugger haar.

vroeger scheerde ik m’n benen gewoon en daar kwamen donkerdere, stuggere haren voor terug. nu epileer ik en komen de haartjes zachter en blonder terug.

haha ja je hebt helemaal gelijk, sorry!

Het kan wel zijn dat je er meer haartjes door krijgt, ik heb soms heel dicht op elkaar 2 of 3 haartjes zitten.

Dit heb ik even van Google gehaald:
‘Dat is een fabeltje. Elke haar groet uit een haarcel. Als je de haar afscheert blijft de haarcel intact en groet de haar weer verder uit. Omdat het onderste gedeelte wat dikker is en dat onderste gedeelte omhoog komt lijkt het of de haren wat dikker zijn (stoppels). Maar de haar wordt niet door het scheren dikker en er komt niet méér haar voor terug.’