Van rood naar goudblond of toch maar weer rood verven?

Hee meiden!

Ik zit al een tijdje met een dillemma. Ik heb nu voor bijna twee jaar rood haar, dit heb ik met henna
gedaan. Nu vind ik goudblond ook een erg mooie kleur en ik wil wel eens wat anders.
Nu is alleen mijn probleem dat ik dus ten eerste rood haar heb en het ten tweede met henna heb gedaan.
Als ik naar goudblond wil is de kans er dat wanneer ik het laat ontkleuren en 2 keer laat bleken ik alleen nog maar op mijn eigen haar kleur zit ( bruin), waarna ik dus daarna waarschijnlijk nog weer twee keer moet bleken. De kapsters zeiden wel dat ze olaplex gebruiken, om de schade zoveel mogelijk te beperken, maar ik heb van mezelf een normale haar structuur, dus ben ik bang dat ik van normaal naar slecht en dof haar ga als ik het zo vaak laat bleken…

Mijn dilemma is dus eigenlijk : zal het het uiteindelijk waard zijn?

Heeft iemand ervaring met van rood (henna) haar naar goudblond gaan?

Ik heb al wel 6 cm uitgroei van mijn rode haar, die 6 cm is dus mijn haarkleur: bruin. Ik heb lang haar.

Mijn haar is nu deze kleur:

Ik zou graag deze kleur willen:

Dankjewel alvast : )

Wat voor henna heb je gebruikt? Pure henna of zo’n meng pakje henna? Als het zo’n meng pakje is NIET DOEN! Kan vieze chemische reacties veroorzaken.

Als je pure henna hebt gebruikt kan je wel een poging wagen, maar ik denk zelf dat je eerder eindig met worteltjes oranje dan met goudblond. Het is indergeval meer kans op succes dan met de mengpakjes.

Zelf heb ik ook henna en wacht ik persoonlijk liever af tot alles er uit is gegroeid voordat ik er ander soort over heen gooit. Henna is krachtig spul (daarom koos ik er ook voor) en is ook heel lastig eruit te halen.

Ik heb ook henna (in de punten soort van dip dye dus) maar zou het echt never ooit durven te bleken vanwegen de horror verhalen die je leest van mensen bij wie het haar groen werd of zelfs afbrak.

Ik zou het inderdaad ook niet aandurven… ik verf zelf ook met henna. Ik denk dat het het niet waar is… je haar zal zo gebroken zijn.

Zou 't niet aanraden. Wordt volgens mij een clownkapsel :wink: