van rood naar blond

Hey,

Ik ben blond van mezelf maar ben nu al ongeveer een jaar bezig met het verven van mijn haar. Ik heb op het moment rood/bruin achtig haar. Maar nu wil ik voor van de zomer mijn eigen haarkleur weer terug en het even laten rusten en zo.
Ik heb nu 2 verpakkingen met dezelfde kleur blond, omdat ik niet weet hoe het gaat uitpakken.
Ik weet dat de kans is dat mijn haar oranje achtig gaat worden vrij groot is, maar dat maakt me verder niet uit, dat ben ik ook wel gewend, haha. Daarom kan ik het nu ook 2 keer verven. Ik ben niet van plan om mijn haar te onkleuren, omdat ik hoorde dat het erg slecht is voor je haar.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Hoe ging dat verven en hoe kwam het eruit te zien? Was je er tevreden mee?
Nouja, brand maar los!

Thanks!

ik zit met precies hetzelfde probleem…

2x verven is ook slecht, dus…
als je een goed resultaat wilt zou ik naar de kapper gaan als ik jou was.
want als je haar oranje word en je gooit er nog eens verf overheen wil het niet zeggen dat het oranje eruit gaat. je kan het dan met zilvershampoo wassen, maar de kans dat de geverfde kleur dan nog hetzelfde is als je eigen haarkleur is best klein.

Het hoeft ook niet per se mijn eigen haarkleur precies te worden. Als het maar niet te veel opvalt als ik uitgroei heb zeg maar.

heb helaas geen ervaring ermee, succes!

oke, nouja ik heb er zelf ook niet veel ervaring mee. heb een kappersopleiding gevolgd maar niet afgerond dus…
nou iig, je kan het altijd even proberen, en als het echt mislukt kan je altijd nog even advies vragen aan de kapper.

Ja, ik ga het sowieso wel proberen. Het enige nadeel is dat ik nu al best veel blonde uitgroei heb en als het verven niet goed gaat, dat je die sowieso gaat blijven zien lijkt me, haha.

Bedankt voor je reacties :slightly_smiling_face:

Ik zou zeker naar de kapper gaan en het ontkleuren. Kleuren is niet goed voor je haar laat staan twee keer achter elkaar. Ik zou het dus gewoon ontkleuren en dan heb je meteen je oorspronkelijke haarkleur terug

ga naar de kapper.

Welke kleur heb je precies?
Je moet sowieso zorgen dat er geen extra roodtinten in de verf zitten, maar alsnog heb je een hele grote kans dat je oranje haar krijgt.
Je zult het echt moeten laten ontkleuren wil je weer mooi blond terugkrijgen.

gewoon doen? als het je toch niet uitmaakt wat voor een kleur het word xD

Je moet eerst je haar blond verfen, en dan een paar dagen later oplichten met John frieda spul.
En je moet het met zilver shampoo wassen, zodat je de oranje tinten een beetje weg kan laten trekken.
Was je haar ook met conditioner tegen beschadigd haar!

gebruik alles behalve die blondspray shit, dan houd je geen haar meer over. volgens mij is dat john frieda spul ook heeeeel slecht, net zoiets. dus daar zou ik niet mee gaan werken als ik jou was.

Als je niet voor verrassingen wil komen te staan, moet je met dit soort dingen echt naar de kapper. Dan krijgt je haar één keer een flinke optater van die bleek, maar daarna is het wel weer je eigen kleur en hoef je het dus heel lang niet meer te verven. En dat is weer beter voor je haar:)

Beter ga je gewoon ontkleuren bij kapper.
Dan heb je meeste kans dat het deftig eruit ziet.

Als je van je oranjetinten vanaf wilt, moet je er gewoon een hele assige blondkleur op doen. Bijna grijs, dan gaat het zeker lukken! Heb ik ook gedaan.
Ben naar de kapperswinkel geweest, heb er voor advies gevraagd voor de juiste verf en heb het gewoon zelf geverfd en het is direct gelukt.
Daarvoor was ik naar de kapper gegaan, maar daar werd het gewoon nog rosser.
Voortaan doe ik mijn haar zelf, minder geld & beter resultaat!

Als ik jou was zou ik je haar ontkleuren en dan de blonde verf erover heen doen. Ikzelf heb mijn haar ook een keer moeten laten ontkleuren, 2 keer achter elkaar zelfs en als je op dit moment gewoon gezond haar hebt moet je haar het aan kunnen en gewoon even een haarmasker erin doen als je je haar hebt uitgespoelt en gewassen. Maar dat zou ik doen, het blijft natuurlijk je eigen keus (:

Euh… door die verf er op te gooien zal er niets gebeuren hoor… Eerst ontkleuren en dan de verf er over heen.

Dit doe je ofwel zelf: maar dan met professionele producten waarbij je dus poeder + emulsie moet gaan mengen.

Ofwel laat je het door je kapper doen: die doet het sowieso met professionele producten.

Ik zou als ik jou was zeker geen goedkope pakjes stuff gaan gebruiken en hopen dat het ook zal lukken, want dat zal het hoogstwaarschijnlijk niet…

Veel succes!

Je kan beter er een paar keer een ‘neutrale’ kleur in gooien zoals bruin en daarna pas het blonde.

Rood komt echt door alles. (Ik spreek uit ervaring, zeker 5 á 6 x geverfd nadat ik het rood had en het komt er nog doorheen en dit is ook na het ontkleuren)

Met gewoon 2 pakjes blonde verf kan je helemaal niks.
Je moet het eerst ontkleuren en als daarna je haar licht genoeg is kan je die 2 pakjes verf erover doen.
Rood is een hele lastige kleur om eruit te krijgen en soms helpt een astint of zilvershampoo ook niet tegen de sterke pigment.
Als je je haar nog enigzins gezond wil houden kom je denk ik niet verder dan een donker blonde kleur.