van richting willen veranderen.

Hey,
Ik zit nu in het 2de middelbaar technishe (stv) en wil naar beroeps gaan. Omdat ik me daar beter zou voelen (denk ik). Mijn punten zijn niet zo goed en ik wil ook eens met een goed rapport naar huis gaan en denken yes ik heb een 80 of meer. Dat haal ik nu niet hoe hard ik ook studeer. Ik heb alleen bang voor de reactie van vrienden. Ik wil doodgraag bij mn beste vriendin in de klas blijven zitten… Want we hadden samen al plannen om naar dezelfde school te gaan en ik wil dat ZO graag. Maar langs de andere kant wil ik ook eens goede punten enzo… Ik weet ook niet hoe ik dat zou moeten vragen aan mn moeder. Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of het toch vragen of ik van richting van veranderen.
Veel liefs

Sta je gemiddeld voor je vakken wek voldoende en hoe veel vrije tijd heb je nog over?
Ik ken je niet dus dan is het moeilijk oordelen. Je kan het beste met je mentor hier over praten

Ga hiermee naar je mentor, die weet hoe je dit het beste aan kan pakken.
Natuurlijk is het jammer dat je niet bij je vriendin kan blijven, maar een goede vriendschap overleeft dat echt wel. Als jij beter in je vel zit, zal je vriendin echt niet boos op je worden en juist alleen maar blij voor je zijn dat jij weer gelukkig bent en ook eens een goed cijfer haalt als je hard hebt geleerd.
+ in de nieuwe klas waar je in komt ga je vast ook nieuwe vrienden maken.

Keuzes moet je maken voor jezelf, niet voor/met anderen.
Als jij naar een andere school wilt gaan, moet je dat doen. Je moet daar niet blijven zitten omdat je beste vriendin daar ook zit. Stel dat zij het wel haalt en jij niet, wat dan? Zij gaat echt niet nog een jaar op die school blijven…
Probeer te denken aan wat JIJ wilt. Vriendschappen vergaan niet zomaar, je zit alleen op een andere school.