Van pfeiffer naar CVS?

Oke… Ik weet dat (bijna) niemand van jullie dokter is… Maar misschien zijn er mensen met enige ervaring?

Ik was vorig jaar (ik denk na de zomer dat het opviel) heel vaak moe… Nu was ik ergens eind november bij vriendinnen aan 't eten en voelde ik me daarna niet goed, m’n pa gebeld en naar huis gegaan… Ik was super moe, misselijk, hoofdpijn… Thuis overgegeven en dat ging de heel nacht door… Tot ik naar beneden ging om wat drinken te pakken en flauwviel op mijn hoofd. Dit was hét teken om mij thuis te houden en naar de dokter gegaan. Daaruit bleek natuurlijk hersenschudding en ik moest bloedprikken, wat bleek: ik heb/had pfeiffer. Ze zeiden dat het waarschijnlijk al op z’n retour was (ik had het doorgemaakt…) maar toen het bekend werd heb ik 1,5 week bijna alleen maar geslapen en moest m’n moeder me dwingen om te eten en drinken. Daarnaast had ik ook nog een vitamine B12 tekort, daar kreeg ik pillen voor.

Een tijd later weer bloedgeprikt en m’n B12 tekort was weer ‘‘oke’’ en mocht daarmee stoppen. Maar mijn moeheid bleef maar… Inmiddels zijn we bijna 5 maanden verder en ik ben nogsteeds moe… De ene keer meer als de andere keer, maar sinds een paar weken zit ik TV te kijken in de middag op m’n bed en stort ik gewoon in elkaar (slapen…) Net las ik dat er bij een CVS (Chronisch vermoeidheidsyndroom) gedacht wordt als je langer dan 6mnd last hebt van ernstige vermoeidheid…

Heeft iemand hier ervaringen mee/uitslagen? En hoe kwamen ze daarachter?

Dit is het officiële cvs topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/chronisch-vermoeidheids-syndroom-…-262732.0.html

Ik heb nu een week officieel de diagnose, dus als je vragen hebt met hoe het bij mij is gegaan, mag je me noten.

Je zou ook even kunnen laten testen op vitamine D te kort! Lijkt heel raar maar daar kun je ook gigantisch moe van zijn… Ik heb dit zelf ook, maar symptomen zoals echt ziek zijn herken ik niet, ik had wel last van flauwvallen, overgeven, hele erge spierpijn en spiertrillingen.

Ik denk niet dat je last hebt van CVS, ik heb ook klierkoorts gehad en ben er officieel zo’n 3 jaar van genezen maar ik draag er nog steeds de gevolgen van :slightly_smiling_face: