Van oranje naar asblond?

Hoihoi,

Ik heb gisteren mijn haar ontkleurd en daarna geverfd.
Mijn haar is na het verven oranje/geelkleurig geworden… ):
Hiervoor was mn haar donkerblond/lichtbruin met een rode teint erdoor.
Had het niet moeten ontkleuren denk ik. :woman_facepalming:

De verf die ik hierna gebruikt heb is Lichtblond 8.0 van Garnier Color Intense, volgens een vrouwtje bij de Etos kon ik het beste deze haarkleur kopen omdat er geen rode pigmenten in zaten :?
Blijkbaar dus wel! >_____<’

Nu heb ik het op internet gezocht naar een oplossing.
Ik kan mn haar het beste asblond verven, dit zorgt er voor dat de rode pigmenten dan uit mn haar verdwijnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Welk merk heeft mooie asblonde kleuren?
Ik ga dan denk ik liever voor donker asblond :slightly_smiling_face:

Roodtinten zijn echt moeilijk om uit je haar te krijgen. En aangezien je haar nu oranje is, zou ik eerder naar de kapper gaan dan proberen het zelf te fixen.

Het is niet helemaal oranje, het zit echt tussen oranje/geel en blond,
die gloed lijkt net oranje.
Ik ben niet van plan naar de kapper te gaan, want ik moet het zelf betalen… :frowning_face:

Als je je haar ontkleurt heb je vaak kans dat het een oranje kleur krijgt.

Dat heb ik ook vaker gehoord en gelezen.
Maar had niet verwacht dat na het verven het nogsteeds oranjeachtig zou blijven.
Wat kan ik eraan doen?

Ik zou zilvershampoo proberen bedenk ik in zo’n situatie, maar geen ervaring mee dus geen idee of het werkt.

Jep rood/oranje tinten krijg je moeilijk uit het haar tenzij je hardcore gaat ontkleuren zoals ik zelf ooit heb gedaan, maar das killing voor je haar. Wat helpt is inderdaad een koele astint. Ik gebruik zelf asblond haarverf van schwarzkopf van de kappers winkel. Ik heb gehoord dat je je haar beter met zilvershampoo kan wassen als je de warme tint uit je haar wilt halen. Succes x

Dankjewel voor je tip!
Ik ga het deze week aanschaffen en kijken of het werkt. :relieved:

Dat ontkleuren gaat hem sowieso niet worden, ja dat is echt superslecht en straks wordt het nog erger oranje ;p
Ik ga denk ik eventjes langs een winkel om zilvershampoo te kopen en als dat niet werkt schaf ik ook een pakje asblonde verf aan!

Heel erg bedankt voor je tips! x

Wassen met zilvershampoo zodat er zoveel mogelijk oranje/geel uit gaat, en daarna oververven met een astint, dat is denk ik het beste.

oh ik lees ondertussen dat je al zilvershampoo ging kopen. hoop dat het lukt (:

Heb het inmiddels gewassen met zilver shampoo, mn haar is veel lichter geworden en het oranje is al een stuk minder geworden! :ok_woman:
Ik ga het niet meer verven, de kleur is mooi geworden en het is niet zo’n standaard kleur zoals al het andere blond! xo