van opleiding switchen

Hallo Allemaal,

Ik ben begonnen met de opleiding MIC op het hva. Hiervoor heb ik Mbo pw gedaan. Ik heb er dit jaar voor gekozen om een heel ander kant op te gaan. Nu heb ik er spijt van… :bored: :dry:
Ik voel me niet thuis op de opleiding en het trekt me totaal niet ! Nu besef ik eigelijk hoe leuk ik pw vind…
Het liefst zou ik nu willen beginnen met de pabo of pedagogiek … ik wil heel graag met kinderen werken… Mijn vraag is nu… hoe zit dat precies is het mogelijk om nu nog te switchen of moet ik echt in januari beginnen… krijg ik dan nog we studiefinanciering? want ander red ik het niet om mijn studie te betalen en ik hoorde dat als je in januari begint je een studie vertraging oploopt? heeft iemand hier ervaring mee?? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

Niemand :frowning_face:

Je kan nu nog stoppen en een deel van je college/boekengeld terug krijgen. Als je belt via DUO zou je je studiefinanciering tijdelijk stop kunnen zetten omdat je binnen 6 weken na je start de wijziging doorgeeft. Ik weet niet waar je zou willen studeren, maar je zou kunnen informeren of je nu nog daar kan beginnen. Veel opleidingen zijn namelijk pas 1 of 2 weken bezig. Of je moet pas in januari willen beginnen omdat je eerst een juiste opleiding en school wilt uitzoeken.

Dankjewel voor je antwoord… Krijg ik ook gewoon stufie in januari weet iemand dat?