van opeens wel over naar opeen niet over.

Voor de vakantie had ik echt een geweldige klas.
Ik zat in VWO3.
En aangezien ik was blijven zitten in de 3e was dat de 2e x
Nou heb ik echt heel erg m’n best gedaan om de 2e x wel over te gaan.
En op de laatste dag kreeg ik m’n laatste cijfer en daardoor zou ik over gaan.
Toen ik op de laatste dag bij mn mentor kwam zei die: “ja je bent over.”
Dus ik helemaal blij.
Maar na een week zomervakantie (Ik was weg op vakantie)
Belde mijn mentor mijn ouders.
En zei die ja je bent niet over je hebt 1 compensatie punt te weinig.
En nu zit ik dus op havo en heb ik een kut klas waar ik bijna niemand ken.
Zou ik misschien dan toch naar vwo terug kunnen?:face_with_raised_eyebrow:

twee keer blijven zitten in 1 jaar?
nee dan kan je denk ik niet meer terug, dan zullen 4,5 en 6 vwo
veel te zwaar voor je zijn.
Je kunt beter eerst havo halen en dan eventueel late nog proberen vwo
te halen na je Havo

nee ik ben 1 x blijven zitten in de 3e klas.
En daarna moest ik naar havo.
Ja het is moeilijk ja is je niks doet.

nou ik neem aan dat jij nog ergens je cijfers hebt liggen, en hoe vaak ze tellen en wat de regeltjes daar om trent zijn. dus misschien kan je zelf nog uitzoeken, of 't echt wel klopt van die compensatie punten, en anders denk ik dat je weinig kans hebt.

Zij hebben je blij gemaakt met een dode mus, ik was er met mn ouders op af gestapt om je over te laten gaan.

Wauw dat is pas kut, ze zouden beter eerst zeker zijn voor ze zoiets zeggen?

Ik denk dat je het had moeten regelen toen je mentor belde, niet nu de school weer is begonnen…

OMFG! Ik zou zó hard met alle papieren en punten en je ouders naar school zijn gegaan en dan gezegd dat ze je nu beter maar over laten gaan omdat ze dat al gezegd hebben. Sérieus, die *&$% mensen moesten maar niet zeggen dat je over was. Klaar.

Had je denk ik indd eerder moeten regelen. En net wat NotAnotherYou zegt, als je 3VWO eerst niet haalt, en dan nét wel of nét niet, zullen 4,5 en 6 héél zwaar zijn.

Of het verstandig is om over toch naar VWO te gaan betwijfel ik, maar je kunt natuurlijk wel naar de school toe, want ze hadden jou nooit mogen vertellen dat je over bent terwijl dat niet zo is…

Nou dan is het toch je eigen schuld dat je bent blijven zitten, als je niks hebt gedaan?
En doe gewoon Havo, en daarna vwo. simpel toch?
maar het blijft wel lullig als ze eerst hebben gezegd dat je over was en daarna niet meer. Maar hebben je ouders je gebeld toen je op vakantie was?

indeed

ja ze hadden m´n ouders gebeld toen ik op vakantie was.
Dus kon het toen niet meer regelen.
Maja ik zit nu in HAVO 4 en ben er uit eindelijk toch el heeeel bliij mee :wink: