Van middenbruin terug naar eigen blond

Hi,

Ik verf nu ongeveer 1,5 jaar mijn haar naar midden/kastanje bruin, terwijl ik van mijzelf lichtblond ben.

Maar nu wil ik graag weer terug naar mijn eigen kleur, ik heb al wat dingen opgezocht maar ik hoor veel verschillende dingen. Wat moet ik nu precies doen om weer mijn eigen kleur terug te krijgen?

Ik heb het niet door de kapper laten verven, maar met pakjes uit de winkel. Meestal naar een maand is de donkere kleur er uit maar heeft het zo’n hele fletse kleur, dus niet mijn eigen kleur.

gewoon uit laten groeien?

Ga naar een ‘betere’ drogist zoals DA.
En laat ze loreal of welk merk je dan ook wilt gaan gebruiken opbellen.

Zij kennen hun producten en de effecten op je haar en haarkleur.
En kunnen je het beste adviseren.

ik denk dat je daarvoor best naar de kapper gaat :slightly_smiling_face:

Gudrunh heeft gelijk.

ik heb zelf bruin haar. En heb het een tijdje rood geverfd en later ook blond. Opgegeven moment wilde ik weer me eigen kleur haar. Toen heeft de kapper het in me eigen kleur weer terug geverfd (door te kijken welke kleur me uitgroei is). Daarna is het er gewoon mooi uitgegroeit en zie je niet echt een zo’n duidelijke scheidingslijn. Als het niet in een keer lukt moet je het nog een keer door de kapper laten verven. Maar niet zelf iets doen, want dat lukt toch niet.

Bedankt voor de reacties!

Maar ik kan dus het beste naar de kapper gaan als ik het goed begrijp?
Ik heb zelf best kort haar, maar het probleem met uitlaten groeien is dat de kleur dan heel lelijk is na een tijdje, net alsof ik bruin haar heb dat grijs begint te worden. Ik zoek dus eigenlijk een manier om die periode over te slaan en meteen blond te hebben.

Ik las ook dat als ik nu mijn haar blondeer ik misschien groen haar krijg. :S

Naar de kapper, laten ontkleuren.
Niet laten uitgroeien, er is niets zo lelijk als bruin haar met blonde uitgroei.

Je moet je eigen haar van bruin naar blond niet zelf blonderen.
Voor mooi resultaat lekker naar de kapper, weet je zeker dat je goed zit!

Of wat je natuurlijk ook kan doen is je eigen kleur high lights nemen !
en je haar wordt denk ik niet groen xD.
Je kan gwn aan de kapper vragen wat de beste optie is.

Het wordt wel groen, als ze haar bruine haar met een blond drogisterij verfje inzet.

Ik denk dat ik maar naar de kapper ga, liever wat meer geld uitgeven en dat het dan goed is ipv gokken met highlights en hopen dat ze goed uitvallen. Maar bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik maar naar de kapper ga, liever wat meer geld uitgeven en dat het dan goed is ipv gokken met highlights en hopen dat ze goed uitvallen. Maar bedankt voor de tips!

ik heb dus precies hetzelfde,
ik heb 2 maanden geleden hightlights laten zetten en van t weekend weer, op advies van mijn kapper. Mn haar is al een stuk lichter geworden en de uitgroei valt helemaal niet op, je ziet het alleen als je echt goed kijkt. Dus zo wordt het vanzelf weer mijn eigen kleur.
Mja succes ermee

En hoe gaat dat dan precies?

Dan heb je in het begin toch twee kleuren door elkaar heen, of valt dat niet echt op?

Hoe bedoel je die 2 kleuren? gewoon het bruin en de highlights bedoel je?
Want je hebt dan gewoon de kleur haar die je nu hebt met die highlights, dus gewoon blonde plukjes, en nja dat bruin dat wordt dan vanzelf lichter en groeit uit alleen door de highlights valt dat niet op. En mijn kapper zei dat ik dan gewoon steeds door moest gaan met highlights tot ik weer een beetje mn eigen haar kleur heb.

Maar ik zou sowieso niet je haar ontkleuren, heeel slecht ;o