Van mezelf af bijten, hoe doe ik dat?

Verwijderd, sorreh!

Negeren in plaats van reageren

1. Laat je niet kennen. Raap alle moed bij-een en vertel ze dat ze moeten stoppen met dat kinderachtige gedoe. (Er is wel een kans dat ze dan nog meeer zullen treiteren)
  2. Vraag aan hun waarom ze zo doen. Heb je ze iets aangedaan wat ze niet zo leuk vonden?

Gewoon die mensen compleet negeren. Ze pakken je dus blijkbaar niet omdat je iets raars doet maar omdat ze JOU willen pakken, waarschijnlijk omdat ze jaloers op je zijn ofzo.

Je moet je niet verlagen naar hun niveau.
Als jij laat zien dat je er niks van aantrekt is het voor hun niet meer leuk.

ik heb dat ook heel lang gehad, werd altijd een beetje gepest, ik denk dat je vooral zelfverzekerd moet zijn tegenover jezelf, op school heb ik een tijdje een assertiviteitscursus gevolgd, daar heb ik geleerd dat je vooral niks moet terug zeggen, maar ook niet bijvoorbeeld je hoofd of ogen neerslaan maar dat je gewoon naar iemand anders moet kijken of doen alsof je ergens mee bezig bent. Ook heb ik geleerd dat je een zin moet bedenken voor jezelf die je kunt gebruiken als ze echt doorgaan met vragen hee waarom zeg je niks ben je te schijterig ofzo bijvoorbeeld, dat je je hiermee bezighoudt, dat is gewoon te kinderachtig voor woorden, als je dat een beetje lachend zegt en dan bijvoorbeeld wegloopt kom je zelfverzekerd over en zelfverzekerde mensen kunnen ze niks mee. Wel echt super vervelend, ik denk dat ik wel weet hoe je je voelt, ik vond het in het begin ook heel moeilijk, en ik dacht dat alles wat ze zeiden echt vervelend bedoeld was maar soms was het gewoon een soort grap die ze ook tegenover vrienden maakten… dus je moet proberen je niet alles aan te trekken. maar na een tijdje oefenen gaat het wel werken. Misschien hebben jullie op school ook ongeveer zoiets, dat helpt namelijk echt wel! Succes ermee:)

@xSECRET
Misschien hartstikke moeilijk, maar negeer ze gewoon. Hun karma komt nogwel. (Jij bent tenminste serieus bezig en dat is hartstikke goed van je. Verlaag jezelf niet tot hun niveau)

Oh je kunt inderdaad wel tegen een leraar gaan zeggen dat je liever niet meer met hun samenwerkt. Doe dat maar. :slightly_smiling_face:

nee ik zou zeker geen leraar erbij betrekken dan gaan ze de hele tijd zeggen oooh kijk ze kan het niet alleen.

Succes! You can do it (;

Gaat je wel lukken! doe gewoon veel leuke dingen met mensen die je wel waard zijn:)

en moet je al die tijd nog met hun samenwerken…? dan zou ik misschien toch vragen of je kunt wisselen:/ maar dan wel zorgen dat ze het niet horen ofzo.

ja okee … ik weet niet hoe oud je bent maar opzich groei je daar nog overheen, mensjes zijn vaak superirritant rond hun 15e ofzo… dus dat met iedereen samenwerken komt nog wel en trouwens zij doen stom tegen jou en werken niet samen met jou niet andersom :slightly_smiling_face: