van me afschrijven..

Ik heb een chronische long aandoening, word om de 2 weken een dag opgenomen en krijg dan veel medicijnen met veel bijwerking, gewoon een klein cadeautje. Mijn ellebogen zijn pimpelpaars omdat ze niet meer weten waar ze moeten prikken en ik ben er gewoon klaar mee!

zusje; “mam ik wil gewoon een echte kerstboom,”

mijn moeder; “zo balen dat we met het kerst diner niets met noten of pinda’s kunnen eten.”

mijn vader: “moet ik alweer voor je naar de apotheek?”

Op de eerste hulp: “hee meis is het weer zover? Adres nog steeds hetzelfde?”

leerlingbegeleider: “waarom ben je nou alweer niet op school?”

Nou ik lig al 2 weken in het ziekenhuis, waardoor ik 2 keer een 5 op mijn raport sta en nota bene ook niet mag studeren in Suriname… ik had me daar zo verschrikkelijk op verheugd! En nu ik dit zo opschrijf voel ik me echt een zeik kind maar ik moet de hele dag op bed liggen en dit is de eerste dag dat ik weer tv kan kijken of op mijn macbook kan. ik ben gewoon moe en op. Mijn ribben zijn gekneust en dat allemaal door een chronische longaandoening, onhandelbare astma, en teveel allergieen. Like WTF

Ahw dat is wel heel klote allemaal zeg! En dan dat onbegrip van je omgeving, logisch dat het je dan ff niet meer ziet zitten. Maar nu is het lekker weekend dus ik zou zeggen ga leuke dingen doen met vriendinnen, richt je op positievere dingen ipv wat er nu allemaal misgaat…

Ik vind het echt vreselijk voor je dat mensen zo ongevoelig zijn voor wat je meemaakt. Het moet hatelijk zijn dat je dat meemaakt en iedereen beweert dat je je aanstelt. Sterkte!

Wat vervelend… En die reacties van anderen ook, jij kunt er niks aan doen…
Ik wens je veel sterkte en inderdaad, richt je op de positieve dingen, want die zijn er heus nog wel, ook al lijkt dat soms niet zo!

Wat vreselijk voor je, en ook zo dat de mensen om je heen zo erover doen.
Sterkte ermee.

naja mensen zeggen niet dat ik me aanstel hoor, ik kan bijvoorbeeld neit alleen naar de wc maar moet getild worden… het is alleen dat ik er niet ziek uitzie, en mensen maken dan weleens domme en hatelijke opmerkingen omdat ze het gewoon niet “snappen” ofzo?

lijkt me echt vreselijk, veel sterkte ermee!
en dat al die mensen er zo ongevoellig mee omgaan…
niks van aan trekken hoor!

Wat erg dat je familie dat niet ‘snapt’…
Lijkt me echt heel kut voor je

Ik denk niet dat ze vinden dat je je aanstelt hoor. Je ouders/zusje vinden het wss gewoon een beetje vervelend dat ze sommige dingen niet kunnen doen, en ik snap ook wel dat ze dat een keer hard op zeggen want als ze het altijd binnenhouden loopt het toch wel een keer uit de hand (fikse ontploffing/ruzie ofzo).

En ik zeg niet dat het niet supervervelend is dat ze zulke dingen zeggen! :3 Maar ik heb dat ook wel met mijn moeder (die heeft diabetes en die krijgt nogal vaak een hypo waar ze ook niet echt wat aan kan doen) en dan zeg ik ook wel eens iets van ‘moet ik nu alweer een pak vla voor je openen’ ofzo terwijl ik het wel gewoon heel vervelend vind voor d’r. :x

En anders zeg gewoon dat je zulke opmerkingen vervelend vind. ^^ Zullen ze ook wel begrijpen. Maar ik hoop dat ze wel goed voor je zorgen enzo? =] En veel succes… lijkt me echt kut de hele dag op bed liggen. .-.

Gast! Jij bent ECHT geen ‘zeik kind’!!
Tuurlijk is het ontzettend moeilijk voor je omgeving, maar voor jou blijft het, het moeilijkst.
Ik hoop echt dat er snel verbetering in komt, heel veel sterkte toegewenst.

Nou, jij bent zeker geen zeik kind! Ik vind het hartstikke terecht dat jij baalt! Sterkte. :slightly_smiling_face:

Wat erg voor je! je bent echt geen zeikkind. dit is terecht. Wat stom dat je omgeving zo erover doet…
veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter met je :slightly_smiling_face:

dank jullie wel! Ik was het echt even zat!.. ja ik zeg altijd; als er 1 ziek is in huis, dan is de rest ook niet helemaal okee. Want ze moeten de hele dag maar voor me zorgen en snap best dat dat zwaar en rot is… het is alleen wel vervelend dat ze zo reageren ondanks dat ik het wel snap!..

maar in ieder geval bedankt :slightly_smiling_face:

Ja dat klopt idd! Het heeft toch invloed op het hele gezin. Maar het blijft vervelend! (F)

Ik zie dat je begrijpt dat het voor je ouders ook niet altijd makkelijk is. Maar ze houden zeker van je. Misschien moet je je concentreren op de lieve dingen die ze voor je doen. (Je hebt een macbook? Wow) en ze staan vast ook altijd voor je klaar als je naar het ziekenhuis moet.

Veel beterschap.

je hebt gelijk, en gelukkig zie ik dit altijd vrij snel weer in, op het moment dat ik me wat beterder voel!

zijn er mensen met dezelfde situatie?

Hee meis, ik weet niet of je dichtbij ze woont en hoe het met de gesteldheid van je grootouders is (de mijne zijn nog jong en doen nog alles en hebben computers enzo XD), maar anders kun je als je weer thuis bent misschien een weekje bij ze gaan logeren ofzo? Als je alle spullen meeneemt? Of een weekendje? Dan ben je even weg thuis, word je lekker vertroeteld door je oma en dan kan iedereen even ‘ademhalen’ (hehe sorry voor de woordgrap :stuck_out_tongue: )

(:

Schat jij hebt alle reden om te ‘zeiken’. Eigenlijk is het geen zeiken, je lucht je hart.
Krop het niet op! Heel veel sterkte en beterschap!

Denk niet dat je familie het zo bedoelt hoor, alleen ze vinden het gewoon vervelend. Maarja, sterkte

En het gaat dus niet over? Ik bedoel, over vele jaren? Je hebt alle recht om te klagen btw. Ik denk ook absoluut dat de mensen om je heen het niet zo bedoelen, met name je moeder niet. Zij worden hier ook in meegesleept, ondanks dat jij er natuurlijk ook niets aan kunt doen en dat weten zij ook.