[b][size=14pt]Hallo allemaal, ik ben afgelopen schooljaar geslaagd voor mijn mavo diploma. Mijn docenten zeiden dat ik beter mbo kon gaan doen zodat ik meer werkervaring had. Als ik achteraf terug denk wilde ik liever naar de havo (dit kon ook met mijn cijfers).
Heeel dom dat ik niet naar mezelf heb geluisterd want ik vind het mbo vreselijk en ik weet nog helemaal niet wat ik wil worden later. Dit is denk ik heel normaal want ik ben 16 (in april 17).
Ik heb van meer mensen gehoort dat als je nog leerplichtig bent dat je soieso nog bij de havo moet worden aangenomen. Is dat ook waar eigenlijk? En zijn er meer mensen die van mbo naar havo zijn gegaan? En zouden jullie mij dat aanraden om die overstap te maken?
Ik weet ook dat er zoiets is als vavo, maar ik denk dat ik het liefst eigenlijk weer terug ga naar een middelbare school ookal zit ik dan met wat jongeren mensen, dat maakt me echt vrij weinig uit. Ik weet dat er verder meer mensen zijn die 19 zijn als ze klaar zijn met de havo, dus dat vind ik ook niet zo erg. (en dat weet ik misschien beter wat ik in de toekomst wil.)
Alvast bedankt voor jullie adviesen, ik hoop dat jullie mij goed opweg kunnen helpen ! [/b][/size]