Gisteren heb ik me opeens voorgenomen om na dit jaar naar het Havo te gaan, iets wat ik vorig jaar ook wilde maar ik was toch van gedachten verandert en had de makkelijkste weg (MBO) gekozen. Ik besef me dat ik hier toch te weinig ga leren en dat het meer een tussenweg is en het me daarom verstandiger lijkt om Havo te gaan doen. Omdat ik hierna toch naar het HBO wil. Ik ben nu 17 dus ben dan wel een van de oudste in plaats van een van de jongste. Is Havo alsnog een betere optie dan Vavo? En kan ik volgend jaar alsnog het C&M pakket kiezen zonder wiskunde (mijn grote struikelblok)? Want in 2015/2016 moet je het verplicht hebben…
Mij werd altijd verteld dat je van mbo niet meer terug kunt naar havo. Dus dan kom je automatisch al uit bij de vavo. Correct me if i’m wrong.
Zowel mijn zus als ikzelf hebben dit gedaan. Ik ben na 1 jaar mabo terug gegaan naar mijn oude middelbare school en heb daar de havo gedaan. Dit ging prima en kon gewoon!
Maar als je MBO niveau 4 doet staat dat toch gelijk aan Havo of heb ik het verkeerd ? Het duurt natuurlijk wel langer ( 1 of 2 jaar ligt eraan welke opleiding je kiest ) maar verder staat het volgens mij gelijk aan Havo dacht ik.
Sorry als ik het fout heb heb niet zoveel verstand van dingen wat met school te maken heeft.
Volgens mij niet hoor, MBO is meer een doelgerichte opleiding (veel praktijk) en Havo is veel theorie en toch echt wat anders. Op MBO heb je ook veel meer vrijheid, veel minder vakken waarvoor je moet leren (ik krijg bijvoorbeeld alleen maar Nederlands, rekenen, Engels als ‘echte’ vakken)
Maar weten jullie ook of ik het pakket C&M nog kan kiezen als ik volgend jaar naar Havo zou gaan? Dit kan volgend jaar nog wel, maar omdat op de rijksoverheid website staat dat je in 2015/2016 verplicht wiskunde moet hebben… Je kan na 1 jaar geen wiskunde toch niet in het examenjaar wel opeens wiskunde krijgen. Lijkt me?
Er was sprake van dat ook op de havo wiskunde verplicht werd voor alle profielen, maar enkele maanden geleden is besloten dat dat niet doorgaat.
Serieus? Kun je me een bron sturen, want dit is echt top nieuws! (voor mij en alle andere die falen in wiskunde)
Zou ik nu niet te laat zijn met aanmelden eigelijk? Want ik heb geen zin om volgend jaar nog een jaar mbo te doen omdat ik nu niet meer toegelaten zou kunnen worden op een Havo-school…
Op het Vavo kan het nog wel. Bij mij waren er ook mensen die in het schooljaar zelf nog instroomde
Oeh, je vroeg havo of het Vavo? Op het Vavo kan je dus de Havo doen. En dat lijkt mij het fijnst