Van Mavo naar Havo

Heey guys,
Ik heb een vraagje hoe kan je van Mavo naar de havo springen.
Ik begin weer 3 september met school ugh en ik kom in 2e klas mavo maar ik wil heel graag naar de havo
Wat zijn de tips en is het wel makkelijk om die overgang te kunnen maken??

Let me know… x

zelf ben ik van 1havo naar 2vwo gegaan, en da was nog best moeilijk, maar bij ons waren de eisen ook best hoog… maar als je goed je best doet, moet het lukken. Ik zou ook aan je mentor vragen of dat kan, want hij/zij kan je ook tips geven, en aan leraren doorgeven dat je naar havo wilt enzo…
veel succes!

@Pascalla Okee dankje wel voor je tips en ik ga idd aan mijn mentor vragen.

Goede cijfers halen, inzet tonen, niet spijbelen.

een 7,5 gem. halen toch?

Bij ons is het dat als je aan het eind van het schooljaar op je rapport/cijferlijst alleen maar 7 of hoger staat, dat je naar havo overgeplaatst kan worden. Maar niet lager dan een 7, alles moet een 7/8/9 zijn. Maar ik weet niet of dit wel mogelijk in de 2e klas is.

staat het niet op je schoolsite?
Daar staat ook soms die dingen van bevorderingen/afstromen.

Ik ben zelf van mavo naar havo gegaan, maar dat was al na een half jaar en in de eerste klas. Ik weet niet zeker of je nu nog naar havo kunt gaan, aangezien je al een heel jaar hebt gemist en dat inhalen erg lastig wordt. Je kunt het beste met je decaan hierover praten. Heb je er wel de cijfers voor? Zolang je genoeg doorzettingsvermogen hebt kan het je zeker lukken. En anders doe je de havo toch nadat je je mavo-diploma hebt gehaald? Er zijn genoeg anderen die dat ook doen.

Good luck!

Bij mij op school mocht je van de brugklas naar de 2e klas van niveau wisselen en verder alleen na het examenjaar. Ik heb eerst 4 jaar mavo gedaan, examen gedaan en toen 2 jaar havo en examen. Ik heb het gehaald al moet ik zeggen dat het echt heel pittig is en je extreem veel doorzettingsvermogen moet hebben

volgensmij is het wel mogelijk als je hele goeie cijfers zou halen. Ik had in 4 havo een meisje en die kwam weer van 3 vwo af. Dus van 2 mavo zou je naar 3 havo kunnen als je cijfers heel goed zijn. Maar ook dit hangt van je school af.
Zoizo zou ik het er met je mentor over hebben die kan je hierbij helpen.

bij ons op school kun je als je je mavo diploma gehaald hebt in 2 jaar erachter aan havo doen. Ik weet niet of je dit bedoeld ?

Zelf ga ik komend schooljaar naar vwo-4. De eis daarvoor was een gemiddelde van 7.5. Ik geloof dat het voor de mavo een 7 gemiddeld was, maar dat weet ik niet zeker. Het is zeker ook belangrijk dat je gewoon belangstelling toont en je motitvatie hebt om hoger door te stromen. Als je ook een goede houding aanneemt in de les, hebben de leraren er wel sneller vertrouwen in dat je het zal kunnen. Dus eventje braaf zijn :stuck_out_tongue:
Maar ik denk niet dat je nu nog overgeplaatst kan worden, zoals ik begrijp uit je post. Tenminste op mijn school kan je niet zomaar halverwege het jaar naar een andere klas/niveau. Het is op elke school natuurlijk weer verschillend. Maar als wil je het echt doen, dan zal je zeker moeten gaan voor moooie cijfers!

Ik ben vorig van 2 mavo naar 3 havo gegaan. Je moest een 7,5 gemiddeld staan of hoger en nog veel meer andere eisen. Ja, het is moeilijk maar het is zeker te doen. Goed leren en goed opletten in de klas. Stel ook vragen en steek je vinger op. Doe gewoon actief mee(dat hielp me heel erg!). Verder is het ook belangrijk dat je bij het begin vd jaar tegen je mentor zegt dat je graag naar 3 havo wilt. Dat moest ik namelijk ook doen zodat hij je tips kan geven etc etc… :slight_smile:
Succes!

Wat moet je gemiddeld staan om van vmbo kader naar mavo te kunnen gaan

this.