van maatje 38-40 naar 36

hey ! ik ben een meisje van 18 en ik weeg nu 62 kg! dat stoort mij enorm want ik ben maar 1m 60 en een jaar geleden woog ik nog 55 kg!!
ik zou nu dus graag naar maatje 36 gaan omdat dan alles in proportie zou zijn en ik mij veel beter zou voelen! (lovehandles weg, verstevigen enz…)

Hoeveel kg zou ik dan ongeveer moeten afvallen denken jullie ? Het moet dus haalbaar zijn en ik hoop dat het mij lukt… nog tips?
thx

geen idee hoeveel kilo, maar denk wel dat zwemmen een grote invloed aan je lichaam kan geven! x

er zijn ec ht al heel veel dieettopics hoor! Kan je veel sneller tips vinden en elkaar steunen ed

tsja zou ook wel een beetje willen afvallen maar denk dat je dan toch gewoon moet sporte en gezond eten!

zwemmen is iid heel goed dan train je al je spiergroepen helaas is der bij mij niet echt een zwembad meer in de buurt anders had ik dat hgedaan maar ik denk dat ik nu gewoon een apparaat bestel op tellsel daar heb ik goede reviews over geleze dat is voornamelijk voor je spieren maar als je daarbij gezond gaat eten of een klein beetje dieeten dan val je daar dus erg mee af!

het is wel duur 150 euro maar ik ga het samen met me moeder kopen dus dan is het 75 euro valt dan wel mee als het echt werkt elke dag een half uurjte!

Als je een maat kleiner wilt moet je niet letten op kilo’s.
Dieeten heeft dan ook amper nut. Let er gewoon op dat je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt en gezond eet. Af en toe wat lekkers of ongezonds mag best, als je genoeg beweegt.
Dan moet je je lichaam gaan ‘shapen’ (Hoe zeg je dat in t nederlands? vormen?) door de juiste spieren te trainen en dit samen met cardio te doen.

Op internet kun je vast wel een schema vinden,
En anders kunnen ze vast een persoonlijk schema maken bij de sportschool.

Je gewicht staat over het algemeen los van hoe je eruit ziet. (tenzij je 40 kg weegt bij 1.70 meter, of 300 bij 1.40 meter) Je kunt spieroefeningen doen zodat je strakker in je vel zit, en gewoon gezond eten en voldoende sporten.

Waar slaat dat nou weer op?

Ehm nou dat je niet precies kunt zeggen hoeveel kilo ze moet afvallen om in maatje 36 te passen, omdat je gewicht niet heel veel zegt (behalve in extreme gevallen) aangezien spieren meer dan vet wegen etc? Daarop slaat het. Lastig he…

Maar ik bedoel wat is er mis met 40 kilo bij een lengte van 170 cm?

Volgens mij is dat niet gezond. Je BMI is niet goed en ik denk dat je echt veels te dun bent dan.

Dan ben je niet veels te dun hoor vind ik.

kijk even in het topic eetstoornis, boulimia en dan snap je waarom ze zo zit te moeilijken. :wink:

Zeg dan meteen dat je pro ana bent. Dan zou ik begrijpen waarom je zo vreemd reageerde.

:S

Maar per maat groter of kleiner zit er toch iets van 2 kilo tussen ofzo?

Wat een belachelijke reactie zeg, als je er geen verstand van hebt, wees dan gewoon stil.

Dat is volgens mij zo’n standaard vuistregel waarvan je je niet teveel moet aantrekken.
Mijn moeder is een graatmager vrouwtje, terwijl ze totaaal geen ondergewicht heeft. Mensen met een normaal figuur zouden ook haar gewicht en lengte kunnen hebben.

Toch balen voor je dat ik er toevallig wel verstand van heb. En niet omdat ik m’n spreekbeurt erover heb gehouden in de brugklas

waarom heb je er dan wel verstand van.

Dat gaat jou absoluut niets aan en het doet er ook helemaal niet toe.
Ga nou meer weer ontopic…