Van maandverband naar tampons?

Ik ben net weer van vakantie, maar de laatste 3 dagen was ik dus ongesteld.
en ik had voor het lezen in de vakantie een Fancy gekocht en daar zaten 4 tampons bij. dus ik dacht neem gewoon mee misschien komt het nog van pas. en ja dus.
ik ging voor hem voor het eer “in” doen.
maar toen moest ik hem eruit halen, en giung echt strak voor mijn gevoel. en er ston op dat hij de maat normaal had.
is dit dan te groot of niet?
Maar ik wil misschien ook overgaan naar tampons. hoe moet ik dat mijn moeder vetellen?
xx

Ik denk vast dat je moeder dat heus wel begrijpt hoor ^^ Praat gewoon als vrouwen onder elkaar xd

Omdat je ze de eerste keer gebruikt ging het misschien wat strak.
als je normaal hebt kan je ook nog mini kopen, die zijn een stukje kleiner dan normaal, en vangen ook nog heel veel op.
En dat is heel erg normaal hoor, als je tampons wilt ipv maandverband. Dus ik zou het gewoon vertellen, niks raars aan.

oh en trouwens, normaal is niet te groot hoor, anders zou het ook niet normaal heten :]. en zorg ervoor dat je je goed ontspant met eruit halen.

Veel vrouwen een meiden gebruiken (op een gegeven moment) liever tampons, dus het is helemaal niet raar om er met je moeder over te praten. Wat al eerder gezegd is, misschien is het fijn om eerste met de wat kleinere tampons te beginnen. Van o.b. heb je ook tampons met “SilkTouch”. Die zijn wat gladder en dus ook makkelijker erin en eruit te halen.

Anders neem je toch Pro Comfort?
En toen ik ook thuis kwam, van een weekje weg, toen werd ik ook de laatste 3 dagen ongesteld. Toen ik thuis kwam heb ik dat gewoon aan mn moeder verteld en gewoon gezegd: ‘Ik heb liever tampons want dat zit beter, ook voor gym enzo.’
En dan zal je moeder denk ik wel gewoon reageren?

Tampons zijn de allerbeste uitvinding OOIT! Ik zou me echt niet kunnen inbeelden hoe het moet zijn om élke keer als je je regels hebt, te zitten knoeien met maandverband enzo… bah.
Maar tampons doen inderdaad pijn bij het uitnemen als ze niet “vol” zitten… Daarom gebruik je misschien best de eerste keren een kleinere maat, die kan je dan ook vaker wisselen als je wil.
En je moeder zal dat heus wel begrijpen hoor :grin: Ze is ooit ook een tiener-meisje geweest…

ik zou beginnen met klein, dat deed ik ook.

totdat je der aan gewend bent, dan kan je overstappen op normaal (dat moet ook weer ff wennen)
iig ik gebruik altijd o.b. (interessaaaant…) :stuck_out_tongue:

en volgens mij heb ik het mijn moeder niet eens verteld, ik gooide het in de kar en zei ’ dat is handiger denk ik. ff proberen’
ze heeft er nooit wat over gezegd :stuck_out_tongue:

Ikzelf heb het 1 keer geprobeerd maar weet niet waar die in moet, en ik voel me zó ongelofelijk stom. Ik ben maandverband nu echt zat.

Vraag gewoon of je moeder kleine tampons koopt. Die zijn makkelijker…

Misschien kan je beginnen met mini. Deze zijn erg klein en smal en daarom misschien handiger voor het eerste gebruik. Daarnaast heb je van OB ‘Pro Comfort’, deze gebruik ik zelf ook en vind deze erg fijn doordat ze een ‘extra’ laagje hebben.

In het doosje met tampons zit een gebruiksaanwijzing, hier staat duidelijk beschreven hoe het in z’n werking gaat. Mocht het dan nog niet lukken dan is er op internet genoeg over geschreven.

Vraag je moeder om advies, zij zal je niet raar aankijken maar de situatie waarschijnlijk wel herkennen;) Succes!

Ik heb altijd mini, en die van de fancy lukken bij mij denk ik ook niet omdat ik dat dus niet gewend ben, maar ik zal als ik jou was gewoon beginnen met kleine.

ik vind zelf het zit comfortabeler, het is minder vies en je kan gewoon strings aan…hopelijk helpt dat haha xD

Ik wil denk ik ook tampons gaan gebruiken, omdat je dan wel gewoon kunt zwemmen enzo. Mijn moeder koopt nooit tampons, dus ik zal er ook met haar over moeten praten >.<
De vraag is alleen of ik hem erin durf te doen xD

idd

Je hoeft het toch niet tegen je moeder te zeggen?
Ik heb het ook niet gezegd, je haalt die dingen dan toch gewoon zelf?

Ik vind het persoonlijk een beetje eng om te halen, maar vragen aan mijn moeder is ook eng xD (Ja, ik ben een watje)

Ik snap het dat je dat eng vind, laat het ook altijd mijn moeder doen!

waarom is het eng? (bijna) alle meisjes krijgen toch hun maandstonden dus wat is eigk de big deal rond maandverband kopen? :s