Van lichtbruin naar blond..

Hey…
Ik heb lichtbruin haar en wil het graag lichter. Vroeger had ik ook blond haar, maar dat werd steeds donkerder. Ik heb blauwe ogen en een lichte huid, maar ben bang dat het er niet uit ziet…
Ik gebruik nu guhl oplichtend, hoe kan ik het nog lichter maken? Want ik wil het liever niet echt blonderen.

Volgens mij kan dat niet zonder te blonderen, als die andere dingen (zoals dat oplichtend spul) niet werken. Of misschien blondspray ofzo?

Jaa dat guhl oplichtend werkt wel opzich, want het is er echt een stuk lichter van geworden… Blondspray heb ik ook nog wel staan, maar ben bang dat het dan heel erg dood gaat worden.

Ik heb van mezelf lang bruin haar (nieteens lichtbruin, vrij donkerbruin) Ik heb het ook d.m.v highlights steeds blonder laten maken. Op een gegeven moment had ik zovaak highlights laten zetten dat mijn haar nu gewoon blond is. Ik krijg wel uitgroei maar op de een of andere manier is dat bij mij nooit erg zichtbaar. Als de uitgroei weer te veel aanwezig is spray ik hier ong. 1x per week blondspray op, goed doorkammen, en droogfohnen. (d.m.v. warmte of zonlicht wordt de werking van blondspray geactiveerd). Dus in deze tijd v/h jaar… zodra je het op nat haar gespoten hebt… wel fohnen! Ik merk niet echt dat mijn haar droog wordt (gebruik ook 1x per week een masker en om de dag contioner), maar ik gebruik het dus ook alleen regelmatig voor mijn uitgroei… en niet door de rest van mijn haren… want dat is al blond.

blondspray raad ik echt af. dat is net zo slecht als blonderen, maar dit word iedere keer weer opnieuw geactiveerd door de zon en warmte.

Je zou voor highlights kunnen gaan, en dan steeds meer.
Of steeds 1 a 2 tintjes lichte

[size=2]En blonderen hoeft niet persé super slecht te zijn. Een keer kan sowieso niet zo veel kwaad (al verschilt dit per persoon), de kapper weet wel of jou haar het wel of niet kan hebben.

Je kan je haar meestal ongeveer 2 tinten lichter krijgen zonder te blonderen. En inderdaad, blonderen is niet erg als je het niet vaak doet en de goede verzorging gebruikt.