van krullen naar golven

kan dat? en hoe?

ik heb krullend/golvend haar vooral krullen.
Ik vind krullen niet bij mijn gezicht staan.
Een vriendin van mij heeft ook krullen zij doet altijd na het douchen 2 vlechten in dan heeft ze elke dag super mooie golvjes.
we hebben dezelfde shampoo en conditioner ( namelijk die van Aussie Frizz Miracle ) maar als ik die 2 vlechten doen is me haar smorgens altijd nog een beetje vochtig en heb ik lang niet zoveel golven als haar, en bij mij pluist het dan altijd enorm…terwijl het bij haar smorgens altijd droog is en niet pluist…
hoe kan dit? wat doe ik dan verkeerd…??
ik heb laagjes en zij heeft ze op een lijn heeft dat er iets mee te maken?

zij heeft zeg maar dit haar
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRBjVcC_NGcHPAKRyznOBBXrcs9VE1soYmP-zCQmCZYZ3sAZMuQ

Het heeft heel erg met de structuur van je haar te maken. Ook hoeveel haar je hebt en de dikte per haar speelt een rol.

Iedereens haar is anders. Dus het betekent niet dat als iemand met stijl haar, iemand met van zichzelf golfjes en iemand met krullend haar allemaal dezelfde mooie golfjes krijgen als ze 's nachts gaan slapen met vlechten :wink:
Ieder haartype heeft iets anders nodig.

en wat heb ik dan nodig? ik wil geen krullen…hoe krijg ik dan golven/krullen?

Ik heb ook krullen, en bij mij gaat dat er altijd uit als ik het heel lang borstel. Maar dat gaat er na een tijdje ook weer uit, en om nou overal je haar te borstelen is ook niet echt handig…

Ik heb zelf geen krullend haar maar een soortvan stijl haar. Op m’n ava heb ik wel krullen, en dat heb ik gedaan door na het wassen je haar te verdelen in links en rechts en daar plukken haar rond te draaien en dan die verschillende plukken haar ook nog is om elkaar heen te draaien. En dan heb je links en rechts van je hoofd twee rondgedraaide strengen zegmaar en die maak je met een elastiekje aan elkaar vast. Voor golfjes maak ik inderdaad ook vlechten, en maak er best veel en pas als m’n haar niet meer zo nat is, want anders staat je inderdaad weer op met nat haar. Je zou er van te voren ook mousse in kunnen doen en als het resultaat er is, haarlak :wink:

Heb zelf ook krullen of slag, zeg maar. Maar die van mij zakken best wel snel in, waardoor er een steile slag ontstaat bij mij. Dit komt omdat ik mijn haar vrijwel altijd vastbind volgens deze techniek; na het droog föhnen het haar eerst in een staart zetten (niet te strak binden), en dan de staart draaien over het haarband zodat er een knot ontstaat (óók niet te strak). Daar vastzetten.
En na een uur of twee heb ik een soort soepele Franse slag, min de krullen dus.

Misschien kan je dit wellicht proberen? Of anders gewoon steil föhnen met een ronde borstel/steiltang. Duurt eventjes maar het resultaat mag er zijn.