Van krul naar pluis.

Hi allemaal,

Toen ik rond de 15/16 was had ik erg mooie, grove krullen die niet veel pluisden, terwijl ik er niet veel aan deed.
Nu ben ik 18 en zijn de krullen weg en heeft mijn haar slag, maar voornamelijk heel veel pluis. Aan mijn was methode kan het niet liggen, want het enige wat ik gedaan heb, is wat vaker conditioner gebruiken.

Zijn er anderen die ook van mooie krul naar pluis zijn gegaan en als dit het geval is, heb je enige tips.

Xx Anne

PS. Ik heb al wat gegoogled, maar veel kon ik niet vinden.

Krullen en pluis is een soort onlosmakelijke combinatie, tenzij je heel veel leave-in producten erin smeert (maar dat vind ik irritant, doe ik amper.) Misschien is je hoofdhuid gewend geraakt aan je shampoo. Op zich is het niet verkeerd om eens in de zoveel tijd van shampoo te wisselen. Milde shampoo gebruiken, conditioner gebruik ik zelf niet eens, omdat mijn shampoo al zo goed is (van de Lush, Curly Wurly. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Aanrader!)

Verder nooit kammen of borstelen als het al droog is, alleen als het echt kletsnat is omdat je het hebt gewassen. Anders kam je de krullen er namelijk uit en houd je echt alleen maar pluis over. Wat ik zelf ook altijd doe is mijn haar niet natmaken als ik het niet was, want dan wordt het minder vet (wil niet zeggen dat dat meteen tegen pluis helpt tho.)

Kan er heel goed aan liggen dat je te lang niet naar de kapper bent geweest. Dode punten geeft pluis. Hoe langer je haar is hoe zwaarder, hoe minder krul. Anders denk ik dat je andere producten gebruikt dan voorheen, maar je verteld van niet dus daar ligt het niet aan. Verder kan je haarstructuur veranderen door de jaren heen, tot je volwassen bent dacht ik, weet het niet helemaal meer zeker.

Ah dank jullie wel!

Ik heb dr ook last van, toen ik een jaar of 12/13 was had een heel mooi haar met een beetje slag erin. Nu ben ik 16 en komen er meer slagen in en het pluist altijd zo erg. Meestal doe ik daarom mijn haar vast…

Dat heb ik ook gehad.
Wat bij mij goed heeft geholpen is na het douchen een leave in product in m’n haar doen en het daarna in n strak knotje draaien voor t slapen gaan.
Dan is t in de ochtend nog een beetje vochtig en goed gehydrateerd.
En dan hoef ik eigenlijk alleen maar m’n haar een beetje te schudden en de krullen er een beetje in te knijpen.
dus misschien dat dit voor jou ook werkt :slightly_smiling_face: