van jpeg naar betere kwaliteit/vector

Voor een project op school moet ik een logo omzetten naar betere kwaliteit, zodat de drukker dit logo op shirtjes kan drukken…op inernet stond dat je van een logo dan het best een vectorbestandje kan maken maar:
ik ben zo’n halve zool die echt geen flauw idee heeft hoe dit moet!

Ik heb inkscape geïnstalleerd omdat dit programma werd aangeraden op internet, maar veel verder kom ik niet.

Toevallig iemand die weet hoe dit moet? En nog beter: me ook nog even wil helpen/uitleggen?

Alvast bedankt :relieved:

ik heb dit een tijdje geleden ook gevraagd en ik ben niet ver geraakt, :s

beschouw dit maar als je eerste up, haha

Haha dankjewel :slightly_smiling_face: Bij jou is het dus ook niet gelukt?
Mocht ik nog een oplossing vinden dan zet ik hem hier ook wel even neer…al schat ik die kans vrij klein in

jeej, dankje, ik ben vanaf nu de stalker van dit topic!

de afbeelding moet 300 ppi zijn
en CMYK
en we willen vaak het bestand in PDF hebben
dit kan je allemaal doen in photoshop

mar als het al een hele slechte kwaliteit foto is… kun je dat niet even goede kwaliteit. dan moet je het idd overtekenen in illustrator. en laat ik dan progamma nou hebben xD

Je moet gewoon dat logootje overtekenen. Je kan een JPEG niet eventjes omzetten in een vectorbestand. Je kan dit doen met Illustrator, en dan, ja, overtekenen xD

Ik zou het niet weten! Up dus :slightly_smiling_face:

Kun je de afbeelding hier posten? Het is namelijk vrij moeilijk uit te leggen maar in feite vaak niet zo heel ingewikkeld. Ik gebruik altijd illustrator.

Sommige logo’s zijn op internet wel in vector te vinden.

Illustrator heeft zelfs een hele handige functie die zelf al het logo voor je overtrekt. Moeten de contrasten wel goed zichtbaar zijn, maar dan maakt hij er een vector bestand van. Anders idd zelf tekenen in Illustrator.

In Photoshop is het niet mogelijk vector bestanden te maken.
Je kan overigens beter aan de drukker vragen wat voor bestanden hij graag wil hebben. De drukker waar mijn vader bij zit neemt ook PDFjes aan vanaf een bepaalde grootte, en sommige drukkers hebben hun eigen grafische mensjes die dat logo zo even voor je om kunnen zetten, eventueel tegen een vergoeding natuurlijk.

Ja die functie bedoelde ik

Wow dankjulliewel voor de reacties :slightly_smiling_face:
Ik heb het nu met inkscape opzich wel…maar dan vervagen de kleurtjes…en natuurlijk weer geen idee hoe ik dat oplos.

Het is een logo dat we zelf hebben gemaakt met photoshop maar omdat we het hebben moeten bewerken lukt het ons zelf niet meer om in vector of gewoon hogere kwaliteit te zetten…
Zou hem wel hierneer willen zetten maar ben een beetje bang dat een van mijn virenden hier zit en me herkent haha en weet niet of ik in een note ook plaatjes kan sturen?

Ik denk dat je je plaatje gewoon even opnieuw moet tekenen dan. Illustrator is daarvoor het makkelijkst. Volgens mij kan je daarvan wel een trial installeren… Maar misschien kan het met inkscape wel, ik ken dat programma niet.

Je kan in een note wel een link sturen van het plaatje als je die upload…

Oeh het is gelukt,
@lily7 Even Inkscape downloaden, dat is gratis. Afbeelding importeren , naar ‘paden’ en daar voor Bitmap overtekenen kiezen. Als de afbeelding duidelijk is tekent hij deze over en dan kan je de jpg-layer weghalen :slightly_smiling_face: De kleur is waarschijnlijk iets anders dus je moet nog wat klooien met die filters en dan doet hij het haha

Iedereen bedankt voor de hulp :wink: