Van je kat handtas maken = ziek!

Ik zat vanavond naar pauw & Witteman te kijken en ik wist niet wat ik zach ik kon mij ogen niet geloven…er zat dus aan tafel een meisje - vrouw die van haar kat een handtas heeft gemaakt, ze zat dus heel leuk te vertellen hoe ze dat gedaan heeft en ze lieten ook foto’s zien hoe ze dat deed …echt vreeslijk gewoon hoe kan je nou zo iets doen …???..echt ik snap er niets van… !
En dan nog vertellen dat ze haatmail kreeg en dat ze dat niet had verwacht…logisch dat ze dat krijgt ik zo ook eentje sturen als ik haar mail wist!..En dan nog zeggen dat het toe gestaan is van de wet dat je van je huisdieren handtas maakt…als het maar niet van je buren is zeg ze nog bij…dan ben je toch gewoon ziek in je hoofd.

En die Ogen van der hoe ze op gemaakt waren (eng)

Ik kon er gewoon niet van slapen vandaar dat ik zo laat plaats…
Ik proberen te slapen nu …

Laat me weten wat Julie hier van vinden…!

Ciao…xxx

Mensen ik wil verplaatsen^^ naar Lifestyle maar ik heb geen idee hoe dat moet… :sleeping: het is gewoon zo = :crazy_face: verhaal …waar moet je nu zo iets plaatsen vraag ik me af…

jaaaaa dat is echt zoo ziek! hoe kan een mens zoiets doen, én het oooook nog eens showen op tv?!

gatver ;o

wtf?..

ahh, ranzig.
waarom zouden mensen die foto’s willen zien?

bleeeeeeeeeeegh. had ze die handtas ook mee?
en waren het foto’s van hoe ze die kat vermoordde ofzo:O? omg

Was die kat al dood of heeft ze echt die kat vermoord voor een tas? want dat zou best sick zijn, kijk, van je dode huisdier een tas oid. maken is ook best sick maar niet zo erg, aangezien je hem niet vermoord hebt voor een kledingstuk.

Ik vond het in eerste instantie ook echt ziek, TOT ze vertelde dat de kat ziek was, in het vorrige gezin werd de kat van de trap af gegooid dus hij kwam getraumatiseerd bij haar thuis, de kat werd er niet beter op die begon op een gegeven moment zichzelf tegen de muur te gooien, de kat was depressief dus heeft ze hem vermoord. Nog steeds zielig maar dat is het toch wel een héél ander verhaal!
& het is een kunstenaar, vandaar dat ze er een handtas van heeft gemaakt.

& bedenk eens wat er met het vlees wat je eet is gebeurt? is dat niet zielig dan?

Of alle zeehonden die doodgeknuppelt worden voor een bontvachtje, of wasberen die gemartelt worden en nog half levend de vel eraf wordt getrokken… DAT IS PAS ZIELIG!

Oja, dan vind ik vermoord trouwens een grof woord, in principe heeft ze hem uit zijn lijden verlost!

Ik heb het ook gezien btw, die foto’s hadden voor mij ook niet gehoeven, werd er naar van!

Die handtas is verkocht :slightly_smiling_face:
& Nee er zijn geen foto’s laten zien hoe ze hem heeft vermoord, wel dat de vel van de huid af ging, volgens mij ook de kat zonder huid maar nu weet ik niet of de vacht er nog bij op de foto stond, dat ze een tas van de vacht aan het maken was en het eindresultaat

In media staat hij toch goed? Het is in de media geweest, het is nou niet bepaald een lifestyle om je kat te vermoorden voor een handtas :slightly_smiling_face:

Hoe goed het ook is dat ze die kat uit zijn lijden heeft verlost,
je maakt van je kat geen handtas!
Kunstenaar of zieke kat, je doet dat gewoon niet.
Heb dan ook eens respect voor je huisdier,
laat je kat dan gewoon inslapen.
Het is uberhaupt ziek dat je op het IDEE komt om van je kat een handtas te maken.

Als je het terug wilt zien: http://pauwenwitteman.vara.nl het staat gelijk op de hoofdpagina

Dat ben ik met je eens… ik vind het ook nog steeds ziek, maar ik wil er gewoon mee zeggen dat je niet moet gaan schreeuwen zonder te weten wat er aan de hand is.

Maar zoals een paar mensen die haatmails hebben geschreven sporen zelf ook niet, zo was er een filmpje en daar was een vroeg op te zien die zich als een hond gedraagt en tegen haar hond gaat lopen zeuren; ohh take me out! ze wil tegen een boom plassen etc… dan spoor je toch ook niet?

idd ja :grinning:

Hahaha
nee niet echt opzich.
Maar die haatmails, vind ik opzich wel terecht.
Alleen als je zelf doet alsof je een hond bent… ja nou beter van niet :grinning:.

Ooh dat meisje is al jaaaren geleden geweest bij De wereld draait door.
Ik zat toen nog op de kunstacademie in Tilburg en die docenten vertelden mij dat ze daar ook had gestudeerd. Die kat was al lang overleden en is nooit niet van haar geweest.
Maar het klinkt natuurlijk hipper om een leuk verhaaltje er rondom te vertellen.

En er zijn ook genoeg mensen die hun huisdier laten opzetten. Ik ben vorig jaar in een museum in Rotterdam geweest (zal denk ik nog ergens de foto’s moeten hebben) en dat ging helemaal over wat er allemaal van dieren word/werd gemaakt. Er hing een jurk van een echte zwaan, van een pauw. Sieraden gemaakt van schildjes van kevers. Ook een tas van een kat. Allerlei opgezette dieren, vreemde combinaties soms.
Vroeger werden er wel vaker handtassen gemaakt van huisdieren.

En trouwens, er worden zoveel dieren gebruikt voor de mode. Die worden vreselijk behandeld tijdens de periode dat ze nog ‘leven’. En nee daar ben ik het ook niet mee eens. Maar is een kat zoveel beter alleen omdat het als een huisdier gebruikt word?

Van een (een. niet je.) kat een tas maken is raar en dieronvriendelijk, maar och.
Van jé kat maken en m eerst laten inslapen is heel erg raar en nog steeds dieronvriendelijk.
Van je kat een tas maken en m doodmaken door zn nek te breken is ziek!
(Hoewel de kat depressief was dan. Maar mens - lelijke oogschaduw trouwens, hoewel dat er totaal niet toe doet - laat t arme beest dan inslapen en begraaf m in de tuin. En dan nog beweren dat je m hebt “gered” van een familie waar de kinderen m van de trap gooiden…)
Wat is trouwens dr statement hiermee?
Dat heb ik namelijk een beetje gemist.

Maar goed, die haatmails zijn ook niet helemaal normaal. Als je dan toch moet reageren, doe dan een beetje rustig aan… je wordt op deze manier niet erg serieus genomen.

Mee eens laten we haar mail op zoeken…?..
ik hoop dat julie geen flimpjes van julie zelf op internet hebben weten ze je als nog te vinden… :stuck_out_tongue: