Van het een naar het ander [V]

Zoals altijd loop ik alleen door de gangen. Dat is al lang zo. In de eerste begon het. Ik voldeed niet de eisen die het populaire groepje stelt. Rijk, mooi en je moet een status hebben. En laat ik nou toevallig geen van die dingen hebben. Ik baal er al lang niet meer van. Ik ben het gelach en gepraat achter mijn rug om allang gewend. Ook nu weer. Ik hoor de mensen als ik voorbij loop lachen. Waarschijnlijk om mijn nieuwe broek. 50 euro bij de H&M. Oftewel, een goedkoop ding met geen merk en slechte kwaliteit. En het zijn gelukkig niet alle mensen die me uitlachen. Ik geloof ook best dat sommige voor me op willen komen maar het gewoon niet durven. Iedereen die het populaire kliekje tegenspreekt zal gepest worden. En dat is geen pretje. Ik loop de kleedkamers in. Ik heb gym. Dat is het enige vak waar ik echt plezier in heb. Ik kleed me snel om en ren alvast een paar rondjes als opwarming. De gymzaal loopt vol. Zoals gewoonlijk staat er weer een groep meisjes bij de gymleraar dat toevallig allemaal ongesteld is. Hij loopt naar het midden van de zaal en roept iedereen bij elkaar. “Rennen jullie allemaal maar 5 rondjes als opwarming!” Dit moesten we bijna elke gymles doen. Ik rende door tot David ons weer bij elkaar riep om ons daarna in groepjes bij de toestellen te verdelen. De gymleraar is de enige leraar op school die we bij zijn voornaam mochten noemen. “Op welke sport zit jij?” hoor ik een meisje achter me vragen. Ze zal het wel niet tegen mij hebben. Toch kijk ik even achterom. Ze kijkt me aan. Zal ze het dan toch tegen mij hebben? “Eh, ik turn 1 keer in de week en 3 keer per week korfbal…” Ze lacht. “Ik dacht al dat je veel aan sport deed. Je bent zo’n beetje de enige die echt gymt.” lacht ze. Ik lach met haar mee. “Ja, het is ook het enige vak dat ik leuk vind.” Ik draai me weer om. Ik ren naar de trampoline en maak een salto. Ik hoor David tegen andere leerlingen zeggen dat ze een voorbeeld aan mij moeten nemen. “Doe dat alsjeblieft niet!” roep ik zachtjes in mijzelf.

De gymles is voorbij. Ik doe nog een paar oefeningen aan de rekstok en ga me dan omkleden. Zoals altijd ga ik in een hoekje zitten zodat ik niet teveel opval. Ik kleed me snel om en ga naar de bibliotheek. Daar zit ik wel vaker als er een uur uitvalt. De bibliotheek is oud vergeleken met de rest van de school. De kasten zijn grijs van het stof en de boeken zijn versleten en bruin. Het ruikt er naar stof. Ik zit rustig aan een tafeltje de Girlz! te lezen.

Tips en je meningen zijn welkom! :tipping_hand_man:

leuk geschreven! ik ben benieuwd naar het volgende stukje!
ik zou wel proberen wat langere zinnen te maken, met wat meer bijzinnen dus. ;]