Van HBO terug naar VWO.

Hoi,

In juni 2011 ben ik geslaagd voor de havo.
Ik was toen drukker bezig met het halen van mijn examens, dan mijn studie keuze.
Ik heb nooit geweten wat ik wou studeren, alleen ben in september toch met communicatie begonnen in Groningen. Na een maand ben ik gestopt. Ik heb er ondertussen heel veel spijt van gehad, dat ik niet gewoon vwo ben gaan doen op mijn oude middelbare school.
Ik was vorig jaar altijd bang dat ik dat niet zou kunnen, maar aangezien ik nog steeds niet weet wat ik wil gaan studeren (ik ben nu een jaartje aan het werk) wil ik nog steeds wel graag vwo doen.

Nu was mijn vraag, is het na een jaartje werken, nog mogelijk om weer terug te gaan naar je oude middelbare school, en daar alsnog je vwo diploma gaan halen? Ik ben dan 18, en zou 20 zijn als ik klaar was met mijn vwo. Maar 20 lijkt mij alsnog niet oud om te beginnen op de universiteit. Ik bedoel ik ben dan nog 24 als ik zou gaan werken. Hoop dat iemand mij kan helpen!

Liefs.

Ik denk dat je dan naar volwassenen onderwijs moet als je je VWO diploma wilt halen.

ik denk wel dat dit mogelijk is. moet je anders even contact opnemen met de school.

Ja een meisje die ik ken heeft dit ook gedaan. Ze had alleen niet het gemiddelde om naar VWO te gaan, dus toen moest ze in 4 VWO beginnen ipv 5

20 niet oud genoeg om te beginnen op de universiteit? Lijkt me juist een mooie leeftijd. Ik heb trouwens geen idee, ik zou het even navragen bij je school.

Dat is zeker mogelijk, alleen moet je contact opnemen met je school. Mocht het daar niet kunnen, kan je naar het volwassenonderwijs.

ja je moet contact opnemen met de decaan en die kan je meer vertellen.
zo hebben ze al pta toetsen in 4 vwo die jij dan moet inhalen. mensen die van 5 havo naar 5 vwo gingen moesten ook leren in de zomer en hadden begin van het jaar die toetsen dus miss dat jij dat nu mooi kan doen in je tussenjaar? Dan zit je weer een beetje in het ritme. En ja of het mogelijk is hangt helemaal van de school af.

Oke, zal eens contact gaan opnemen met mijn de decaan van mijn oude school. Bedankt voor alle reacties!

@Suuuuuuus ik vind 20 juist ook een mooie leeftijd, 18 lijkt mij juist jong om te beginnen op de uni, maar 20 lijkt mij wel oud om klaar te zijn met je middelbare school / vwo.

volgens mij kan dat wel hoor, anders kan het op de vavo wel, maar dat is duur dacht ik.

Dat kan bij onze school wel, er is vorig jaar een meisje van 22 ofzo geslaagd van het vwo, die heeft eerst havo gedaan, is toen 3-4 jaar gaan werken en daarna nog VWO gedaan :slightly_smiling_face:

Haha oke dan valt 20 bij mij nog wel een beetje mee!

Ja, vavo is te duur. En ten tweede, moest ik een 7.5 gem staan op mijn diploma. Dat sta ik dus echt niet…