Van hbo naar de universiteit met (hbo)propedeuse

Op dit moment zit ik in mijn eerste jaar van de opleiding HRM (hbo). Het gaat me makkelijk af en ik denk dat ik mijn propedeuse in één jaar haal. Omdat ik wat meer uitdaging wil, overweeg ik om volgend schooljaar met de opleiding Personeelwetenschappen (uni) te starten aan de andere kant van NL. Ik heb me redelijk diep verdiept in wat de opleiding inhoudt door de site af te struinen en de open dag en de meeloopdag te bezoeken. Wat overigens super leuke dagen waren. Ik ben alleen nog niet zeker van deze nieuwe studiekeuze omdat ik bang ben dat de werkdruk toch tegenvalt en ik het niet kan halen… Dan mis ik een geheel jaar aan schoolkosten, boeken en de kosten van op kamers gaan. Maar als ik wel ga, krijg ik later geen spijt dat ik de kans niet heb genomen. En hoe zit het met m’n studieschuld? Stel ik ga toch naar de uni na dit schooljaar en ik haal hem niet. Dan wil ik terugkomen naar mijn huidige opleiding (is dit mogelijk?) en wil dan in jaar 2 beginnen (is dit ook mogelijk?). Heb ik dan een studieschuld openstaan van een jaar apart van de hbo studie?

Ik vroeg me af jullie een advies hadden voor mij en/of je je eigen ervaring zou willen delen. Zou het heel erg waarderen! Thanks :sob::muscle:

Ik weet alleen dat als je je Propedeuse gehaald hebt en je weer terug gaat naar dezelfde opleiding, je in jaar twee kan beginnen. Over het algemeen. Maar is dit traject niet iets om te bespreken met je slb-er?

Oh gelukkig! Dan hoef ik tenminste niet opnieuw jaar 1 te doen, mocht het niet lukken. Het wordt inderdaad tijd dat ik m’n slb’er voor de rest van m’n vragen om raad ga vragen. Dank je voor je reactie!

Ik zou even met DUO en je slb-er overleggen. Als je nu uitdaging mist denk ik dat je het wel aan kan dus ik zou de stap nemen.

Ik neem aan dat je het over Personeelwetenschappen in Tilburg hebt (aangezien dit volgens mij de enige uni is die het als bachelor studie aanbiedt)? Over studieschuld enzo kan je inderdaad het beste even contact opnemen met je slb-er en/of duo. Als je vragen hebt over de opleiding mag je me altijd noten, ik zit namelijk in het derde jaar nu :slightly_smiling_face: Ik vind eerlijk gezegd de opleiding best wel tegenvallen, maar dat is persoonlijk. De studiedruk vind ik wel enorm meevallen!