van havo naar vwo ?

heei allemaal,
ik had een vraag en als ik op google kijk kan ik het niet echt vinden:
ik zit nu in havo 2 en wil volgend jaar graag naar vwo 3 wat voor cijfers moet ik dan ongeveer voor alle vakken hebben ?
xxx maxime

volgens mij moet je gemiddeld voor alle vakken een 7,5 of hoger staan teminste das bij mij op school datgaatmijechtnooitlukkenikwasjuistvanvwonaarhavogezakt:P

Als je school het tenminste nog toelaat, moet je waarschijnlijk overal een 8 voor staan. Maar het ligt volgens mij echt aan een school of ze het doen, (volgens mij de meeste niet namelijk)

haha oke ik ga het proberen ik sta voor allevakken wel rond de 7/8 alleeen duits vind ik een rot vak dus ik moet nog even hard leren , maar bedankt voor de info !

Heeft jou school niet een soort handleiding (of hoe je dat ook noemt), waar alle informatie in staat dus ook met eisen om van HAVO naar VWO te gaan, moet wel, anders moet je het navragen hoor, kan per school verschillend zijn lijkt mij…

geen idee, bij mij op school 7,5 gemiddeld en geen onvoldoendes.
maar ik ga volgend jaar van havo 5 naar vwo 5.

Ik ben vorig jaar ook van 2 havo naar 3 vwo gegaan! Op elke school is dat anders, maar ik stond een 8.3 gemiddeld en ging daarmee naar het vwo.

dat noem je een regelement;)

bij ons moet je een 7 staan gemiddeld voor alle vakken samen

op mn school site staat het wel maar alleen voor de 5e klas …

ik denk dat je het beter aan je mentor/mentrix kan vragen! die weet dit soort dingen wel :slightly_smiling_face:

Mocht het niet lukken kun je altijd nog 1 jaar HBO doen en dan naar de Uni.

Maar waarom vraag je het niet gewoon aan je mentor? :slightly_smiling_face:

bedankt voor jullie tips !

Ga eventjes langs je mentor of afdelingsleider, zij kunnen je goed helpen hiermee. Leuk dat je zo gemotiveerd bent, succes!

Gewoon overal goed voor gemiddeld staan, niet gemiddeld goed maar echt supergoed. Overal hoger dan een 8 ofzoiets. Maar dat is natuurlijk per school anders denk ik? Succes alvast!