van havo naar vwo

hallo!

ik zit nu in mn laatste jaar havo, en ik zit er over te denken om hierna vwo te doen. iemand hier ervaring mee? en is dat niveau een beetje te doen voor een ‘normale’ havo student?

Ik zit nu in 5vwo, in het begin is het wel even wennen, maar daar wen je wel snel aan. Wel merkt ik dat ik met sommige vakken iets voorsprong heb, maar ik merk wel dat ik bij nederlands en engels wat achterstand heb. Vooral met de examenteksten, maar dat komt denk ik omdat ik dyslectisch ben en eerst vmbo-t examen, havo en nu vwo ben gaan doen. Ik geslaagd met ongeveer een 7,3 gemiddeld en nu sta ik rond de 6,7 gemiddeld. Als je goed gemotiveerd bent denk ik dat het zeker te doen is. :slightly_smiling_face:

Ik heb nu best veel ex-5havo leerlingen in de klas. Zij vinden het wel te doen, maar je moet wel minstens net zo hard, of harder, werken voor een lager cijfer dan vorig jaar. Sommige hebben daar moeite mee.
Je moet wel hard blijven werken, als je dat niet wilt lukt het je niet.

En inderdaad sommige vakken hebben ze al een voorsprong en soms lopen ze wat achter.

Je moet minimaal een 7 staan. Ik zit in 6VWO en tot nu toe hebben alle klasgenoten die van HAVO komen alles gehaald. Op mijn school kan je wiskunde C kiezen, wat ongeveer gelijk is aan wiskunde A op HAVO. Dat is wel handig voor de wiskundenoobs onder ons :’)

Ik heb aan het begin van het jaar meteen met mijn decaan gesproken. Want ik wil na de havo sowieso VWO doen. Bij ons op school is het zo dat je keuze vrij staat, wanneer je kiest om VWO te doen moet je dit op tijd aangeven bij de school administratie( voor het eind van het jaar) Dan word het in het systeem gezet and that’s it. Je hoeft niet gemiddeld een bepaald cijfer te staan. Wanneer je je havo diploma haalt is dit voldoende. Mijn decaan zij overigens dat deze route, dus van havo naar VWO zorgt voor een goede basis waardoor je in 5 VWO sterk in je schoenen staat. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat ik volgend jaar VWO wil gaan doen=)

Ik heb aan het begin van het jaar meteen met mijn decaan gesproken. Want ik wil na de havo sowieso VWO doen. Bij ons op school is het zo dat je keuze vrij staat, wanneer je kiest om VWO te doen moet je dit op tijd aangeven bij de school administratie( voor het eind van het jaar) Dan word het in het systeem gezet and that’s it. Je hoeft niet gemiddeld een bepaald cijfer te staan. Wanneer je je havo diploma haalt is dit voldoende. Mijn decaan zij overigens dat deze route, dus van havo naar VWO zorgt voor een goede basis waardoor je in 5 VWO sterk in je schoenen staat. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat ik volgend jaar VWO wil gaan doen=)

ik ga dat ook doen volgend jaar. maar ik moet wel een 6,5 gemiddeld staan op havo, maar dat haal ik ruim.

Ik ga volgend jaar ook naar 5vwo! Bij ons op school moet je wel gemiddeld een 7,0 staan, maar dat lukt wel… Ik ga alleen wel van wiskunde b naar wiskunde a op vwo. Heeft iemand er ervaring mee of dit wel te doen is omdat ik vrijwel niets meer weet van bijvoorbeeld kansberekening ofzo?

^Dat heeft een meisje uit me klas, en vorig jaar stond ze net een 5,5 met wiskunde b op havo niveau en dit jaar staat ze afgerond een 8 voor wiskunda a op vwo niveau. Volgens haar is het echt heel goed te doen.

oh okee mooi! :wink: ik sta nu ook een 5,5 voor wiskunde b op havo…