Van een sjaal een gilet maken..

Oh sorry je hebt gelijk je moet hem over de lengte vouwen! Als je naar mijn 1===*===2 kijkt zie je dat ik dat ook bedoel :stuck_out_tongue:

Je moet 'm in de lengte houden en dan dubbel vouwen in de breedte :wink:

Sjonge jonge… Ik vind het vrij makkelijk uitgelegd en al helemaal met de foto’s. :stuck_out_tongue:

Nog eens:

De sjaal: = = = =
Vouw-teken: *
Handen: &
Stof-vouw = sv
Punt/uiteinde van de sjaal = p
Knoop: @

Stap 1: Pak de sjaal. Hou 'm vast bij de punten.
& = = = = &

Stap 2: Vouw de sjaal dubbel. Hou in 1 hand de gevouwen stof vast, in de ander de punten.
& sv = = = = p &

Stap 3: Pak de zowel de ‘stofvouw’-punt als de 2 ‘uiteinde-punten’ aan de bovenkant. Knoop ze aan elkaar.
& sv @ p &
[Oke, dit zijn wel veel tekentjes. Dus, handen, stofvouw-kant, knopen aan de andere kant.]

Stap 4: Vouw ze uit. Giletje klaar.

Nee het is wel in de lengte vouwen, ik heb me er ook even in vergist.
Maar het is echt in de lengte.

Hee dat heeft mijn zus gedaan, uit haar hoofd (:
Maar geen idee hoe het moet, dus beschouw dit als een up!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=purepassion link=topic=138579.msg4274029#msg4274029 date=1257713047]
[…]

Nee het is wel in de lengte vouwen, ik heb me er ook even in vergist.
Maar het is echt in de lengte, of niet??

Pff nu ben ik het zelf kwijt whahaha.
Naja hoe je het ook noemt.

Als dit je sjaal is : 1====2 Dan vouw je dus 1 op 2 en NIET van boven naar beneden zodat je een heel smal strookje overhoudt.
Je begint dus met een rechthoekig vorm, en na het vouwen is hij MINDER rechthoekig. hahaha Meer kan ik er ook niet van maken

Hmmm, je hebt er wel een gigantische sjaal voor nodig…

Ja ik weet hoe je het doet, maar uitleggen kan ik niet :stuck_out_tongue:

Even geprobeerd:
Je hebt de lange sjaal ---------------V---------------
en je vouwt hem bij de V
Dan houdt je in de linkerhand de gevouwen kant.
In de rechterhand de kant met de 2 uiteinden.
Je legt dit op bed neer. (of waar dan ook)
Dan ziet het er zo uit:

1--------------------2
x--------------------x

Nu moet je punt 1 met punt 2 vast knopen.
Dubbele knoop, dan zit hij goed vast.

Dus alleen aan de bovenkant knopen! bij de xx NIET
Dan laat je hem loshangen en zie je dat er 2 gaten inzitten (even uit elkaar halen de lappen stof) en daar gaan je handen door heen.
De knoop zit achterin je nek.

Je moet even proberen en niet meteen mekkeren. Ik heb het ook zelf uitgevonden…
Succes dr mee

Je hebt een vierkante sjaal. Dan pak je 2 punten vast op de zelfde hoogte. Die vouw je om, dus nu heb je gewoon de helft dubbel zegmaar. En dan een knoop zetten bij de 2 punten, maar nu bij de vouwkant 1 punt en bij de losse kant 1 punt. En dan ff proberen er een gilet uit te halen :stuck_out_tongue:

Voor een mooie sjaal kan ja ook gewoon een mooi stuk stof uitzoeken en die verwerken tot een nonchalant vallend gilet.

ik heb de lange versie genomen omdat ik zelf ook echt lang ben, maar nu is het bijna het giletje bijna een jurk haaaa :’)

de plaatjes doen het niet bij mij op die site xD ben ik de enige?