Van een sjaal een gilet maken..

Weet iemand hoe dit moet? Snap de uitleg op google ECHT niet.

hier heb je er foto’s erbij misschien handig ?
http://acceptatie.shopgir…van-sjaal-naar-gilet.html

Die snapte ik dus niet…heb echt alles al nagekeken. Elke keer als ik het doe krijg ik de voorkant niet goed…dus als iemand het nog eens duidelijk zou kunnen uitleggen! Want ik heb een sjaal van de Pieces en daarboven stond een paspop die de sjaal als gilet aanhad…

Misschien je moeder even laten kijken? Misschien dat zij het wel snapt? (of is ze niet zo handig? :p)

Zoals op de foto… Leg de sjaal in de breedte. Pak aan beide kanten het midden ‘van het midden’, zeg maar. Even raar voorbeeldje:

• = de sjaal.
          -*–*- = waarbij * de punten zijn die je pakt.

Duidelijk he? :stuck_out_tongue: Nee.
Oke, verder. Knoop die punten aan de hoeken en dan aan elkaar vast. Tadaa. Giletje.

EDIT: Ik zie dat zij gewoon het midden pakt en dat vastknoopt aan de punten. Dat is misschien mooier ook :stuck_out_tongue:

[En als ie niet mooi valt, dan is de knoop misschien te groot. Dan zit er veel stof ‘in’ de knop, en is er minder stof om mooi te vallen :p]

het ziet er echt leuk uit,
snap er alleen helemaal niks van
upje dus :slightly_smiling_face:

het is gelukt,
leuk?

http://i34.tinypic.com/nbvkfm.jpg

btw; is iets anders dan hoe stond uitgelegd

Heel leuk :heart:

Dat heb ik ookal gedaan haha en zij is juist superhandig! :stuck_out_tongue: maar zij kreeg het wel voor elkaar maar dan was één van de flappen aan de voorkant niet goed, want dan zat er geen punt aan en hij was te kort…

xxJuliette_ : echt mooi.

Het zal wel aan mij leggen, maar ik snap het nog steeds niet!
Vind die plaatjes nou ook niet zo heel duidelijk eigenlijk…
:flushed:

Ik heb precies hetzelfde hoor! :woman_facepalming:

Ik snap niet wat er nu zo moeilijk aan is hoor.

Pak je sjaal.
Vouw hem dubbel in de Lengte → 1===*===2 (stel dit is je sjaal vouw dan 1 op 2. de vouwlijn loop dus zeg maar bij het sterretje.
Dan pak je in je linkerhand de 2 losse delen zeg maar dus in mijn voorbeeld 1&2 (want die liggen nu op elkaar) en in de rechter hand het deel waar de sjaal gevouwen is (in dit voorbeeld dus *) Knoop deze vervolgens aan elkaar.
Dan moet je 1 en 2 uit elkaar halen zeg maar en klaarrrr

Snap je het nu?

Hmm ja ik snap het nu wel beter. Alleen het laatste stukje nog een beetje vaag, maar ik probeer het wel gewooooooon een keertje.
Thanks voor de extra uitleg btw.
:slightly_smiling_face:

De laatste stap is dus simpelweg de jaal openvouwen zodat je 'm aan kan doen…

Ja idd !

Oeeh ik snap 'm!
thanks again.
ik vind het wel een leuk idee trouwens.
:slightly_smiling_face:

Hahah gelukkig!
Ik vind het inderdaad ook echt een leuk idee.
Heb zelfs pas geleden zo’n soort vestje gekocht, had me het geld kunnen besparen en gewoon een sjaal uit de kast kunnen pakken. Maar mijn vestje heeft dan weer wel leuke pailletjes erop en mijn sjaal niet :relieved:

ik snap er serieus helemaal niks van. normaal snap ik zulke dingen wel, maar deze uitleg is echt vaag zeg.

misschien is mijn sjaal wel te rechthoekig. en op de shopgirllink zeggen ze over de lengte vouwen, purepassion zegt over de breedte. en dan raak ik alsnog altijd door de war wat nou wat is :stuck_out_tongue: heeft iemand misschien een nog betere uitleg of een filmpje ofzo?