Van dunne benen > naar vollere,gespierde benen

Heyy girls

Ik zit met een probleem. Ik ben niet tevreden met mijn benen. Ze zijn lang en heel dun,zo dun dat het op fotos lijkt dat je ze doormidden kunt breken serieus. Ik heb mijn vrienden gevraagd of ze eerlijk tegen me wilden zijn en hebben toegegeven dat mijn benen wat aan de dunne kant zijn. Ik haat mijn lichaam niet ofzo hoor hahaha en het zit me niet zó erg dwars maar heb nu wel ineens de motivatie. Ik ben van plan om het thuis te doen. Nu heb ik een aantal vragen:

1. heb jij dit ook,die dunne benen?
  2. hoelang & hoevaak per week sporten? (dus wat is gezond?)
  3. welke oefeningen doe jij om spieren te kweken?
  4. na hoelang merk je resultaat? (wil hier zo graag antwoord op)

bedankt voor t lezen van mn verhaal & ik heb de antwoorden echt nodig dus laat vooral achter hoe jij dit ervaart.

Xx

Ik heb ook altijd dunne benen gehad, maar heb nu veel meer spieren. Ik train mijn benen ongeveer 2 keer per week. Oefeningen als squats, lunges, etc hielpen bij mij heel erg. Pulses vond ik ook altijd fijn (sumo squat pulses vooral!) Ik deed altijd workouts via youtube filmpjes (ik vind Chloe Ting fijne video’s maken).
Oh en ik zag verschil na denk ik 1.5 maand.

Hey! Bedankt voor je antwoord :slight_smile:
Ik denk dat ik dat ook ga doen.
Zag je na 1,5 maand echt dat je benen wat dikker waren? Vooral bij je bovenbenen of ook onderbenen? En hoelang sport jij per week?

Btw: ik zie overal op Internet staan dat het je benen juist dunner maakt :frowning_face:( Pffff… en dat het je heupen/dijen wel breder maakt maar dat ziet er toch idioot uit? Enorme heupen & dunne benen. Zo demotiverend haha

Correct me if I’m wrong maar vgm is dat alleen zo als je door het sporten je vet omzet in spieren, en spieren zijn slanker dan vet. Maar jij klinkt niet alsof je veel vet op je benen hebt in de eerste plaats.

Ergens klopt dit. Maar spieren trainen en daadwerkelijk laten groeien zodat je ‘dikkere’ benen krijgt, is ook weer iets heel anders.

Als je hele slanke benen hebt worden ze door trainen gespierder maar niet perse voller. Als je echt meer omvang wilt moet je een beetje bodybuilder activiteiten gaan ondernemen. Bulken, meer vetmassa produceren en dat trainen om daadwerkelijk spiermassa te ontwikkelen. En ik denk niet dat dat je bedoeling/idee is. :grimacing:

^ Ik heb totaal geen verstand van sport en spieren. Ik wil dikkere benen en dacht daarbij dat als ik dat wil ik echt spieren moet gaan kweken. Alleen ik lees dan bij jullie dat dat misschien niet zo werkt?

Ik ben helaas echt te blut voor de sportschool en dacht dat ik door youtube video’s misschien wel zou kunnen weten hoe ik mijn benen thuis wat dikker kan krijgen maar er staat zó zovéél informatie op internet dat ik nou gewoon niet weet wat ik wel en niet moet doen.

Ik kan wel veel vet gaan eten maar ik kom ook gewoon niet aan. Ik ben niet tevreden met hoe mijn benen nu zijn en ik wil er toch wel echt wat aan gaan doen.

Nu… wat moet ik doen?

Bleh ik zocht net even op wat “bodybuilder activiteiten” nou eigenlijk zijn en zag van die extreem gespierde lichamen,ieellll
Nou dat wil ik ook weer niet nee :open_mouth:

Nee, dat is heel extreem. Spieren vormen je benen wel iets maar niet perse in de grote. En je huidige spieren trainen en echt groter laten worden is heel lastig.

Dus ik denk dat gewoon wat krachtoefeningen geen kwaad kunnen. Dus sterker nog die zullen je benen wel iets vormen. Alleen 5 cm groter in omtrek hoef je gewoon niet te verwachten.

:frowning_face:

Wacht…

Maar kan je dan niet als je zeg maar,bijna geen vet hebt,ook gewoon spieren groter maken? Ik bedoel,iedereen heeft spieren en die zou je dus ook groter kunnen maken toch?
Of zeg ik nou wat heel doms?

Dat kan wel maar (wat ik altijd begrepen heb) is dat dus heel lastig. Om spieren zelf te vergoten zonder eerst je vetpercentage te verhogen en dat naar spiermassa te trainen.

Maar begin gewoon met oefeningen voor je benen en kijk wat voor resultaat dat voor jou opleverd.

Naja ik ging ook meer eten en heb daardoor iets vollere bovenbenen gekregen, maar nog steeds heb ik best wel slanke benen. Ik denk dat als dat je bouw is je het niet mega kan veranderen.
Probeer je benen je trainen (ik deed sessies van een half uur vaak) en eet daarbij meer calorieën (vooral eiwitten, maar ook vetten). Koolhydraten hoeven niet per se als je voor kracht gaat.