Van donkerbruin haar naar rood?

Hey,
Ik zou graag jullie mening weten over dit:
Ik zou graag van donkerbruin haar naar rood gaan, nuja nietecht rood eerder “donkerros”. De kapster zegt dat ik het best laat bleken, dat het anders niet zo’n effect zou geven omdat ik te donker ben, maar ik heb een paar weken geleden met een kleurshampoo (Hazelnootbruin) mijn haar een tint lichter gekregen. Ik zou mijn haren echt niet willen bleken omdat ik dan sowieso teveel last heb van uitgroei. Dus heeft iemand hier ervaring mee? Wat zouden jullie doen? Bleken of lichte kleuring gebruiken?

Heb ik ook ooit eens gedaan :grinning:

Het gaat heel moeilijk, omdat je als je rode verf over je donkere haar heen gooit een hele donkerrode tint krijgt. Maar op een gegeven moment heb ik een coupe soleil genomen (met zo’n kapje, wel een ontkleuring dus maar niet mijn hele haar) en daarna daaroverheen (over mijn hele haar) een rode verf, en dat zag er super uit, gewoon felrood :slightly_smiling_face: En beter dan je hele haar ontkleuren.

Had ik helemaal niet aan gedacht :grinning:
Had je veel problemen met uitgroei ofzo?

Nee op zich niet. Als je je hele haar ontkleurt en rood maakt heb je felrood haar, maar op een gegeven moment een donkere uitgroei, die dan ook weer eerst ontkleurd moet worden voordat je hem ook zo felrood krijgt:P

Dankzij mijn coupe soleil had ik een combinatie van felrood en donkerrood, zag er heel natuurlijk uit (voor zover rood natuurlijk is XD) en deed ik er elke 6 weken gewoon een pakje rode verf weer overheen. Dan was mijn uitgroei ook donkerrood en viel die helemaal niet op.

Overigens wel een nadeel: Rood haar vervaagt heel snel en word oranjig. Ik was het liefst mij haar elke dag maar met rood haar kon dat niet want dan vervaagde het zo snel en werd het lelijk. Je kan ook niet alleen je uitgroei bijwerken, om het mooi rood te houden moet je echt je hele haar elke 6 weken rood verven.

Ik denk dat ik dat eens ga proberen, dankje! :grinning:

Nieeeeeeet ontkleuren, echt niet doen.

Het is nergens voor nodig, het beste kan je je haar gewoon in bv 2x kleuren.
En als je je haar ontkleurt dan heb je kans dat je gewoon een (met nog een beetje pech ook nog oranje/felrood) stro-achtig kapsel overhoud.

Gewoon net zo vaak de kleur erover heen doen totdat je de goede kleur hebt :slightly_smiling_face: ik ben van zwart geverfd haar naar chocolade bruin gegaan :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het inderdaad moeilijk is om die verf over je donkere haren te doen, maar ik denk ook dat het wel een mooi effect heeft! Een beetje donker met een donkerrode gloed erdoor. Maar met bleken echt oppassen, het is zo slecht voor je haar :flushed:

Haha succes :wink:

Na hoeveel keer is dat gelukt?:stuck_out_tongue:

Nou ik ben er een half jaar meer bezig geweest :stuck_out_tongue: Maar dat kwam omdat mijn haar heel erg ging uitvallen. Ik denk ongeveer 5 of 6 keer :slightly_smiling_face: En ik heb nu bijna mijn eigen haarkleur weer, naar 5 jaar haha. :stuck_out_tongue: