Zijn er hier mensen die verstand hebben van kleurspoeling?
Ik heb mijn haar nog nooit geverfd, maar ik wil het graag een keer wat lichter hebben. Een spoeling leek mij het beste, maar ik heb gelezen dat je haar soms oranje of groen kan worden. Is dat ook als je van donkerblond naar lichtblond/blond gaat?
Wat moet je dan doen om dat te voorkomen en wat is een goed merk kleurspoeling?
Alvast bedankt!
Uhm bij mijn weten kun je met een kleurspoeling niet van een donkere naar een lichtere kleur haar. Als je van donkerblond naar lichtblond wilt zul je bleekmiddel moeten gebruiken.
Het kan inderdaad zijn dat je haar in dat geval oranje of groenachtig kan worden. Probeer nu te kijken of je misschien een bepaalde gloed over je haar hebt. Ik heb mijn eigen haar ook geblondeerd (ombre stijl). Ik ben donkerblond met een warme gloed over mn haar zegmaar, maar bij mij werd het niet oranje. Als je bruin haar hebt heb je eerder de kans dat het oranje uitslaat dus daar zou ik me als ik jou was geen zorgen over maken.
Mocht het tóch oranje worden: zilvershampoo schijnt de gele en oranje kleurpigmenten uit je haar te ‘trekken’. Ik weet alleen niet of dit werkt, zelf geen ervaring mee.
Mocht het groenig worden: blondshampoo met kamille! Dit brengt roodtinten terug in je haar. Ik heb het zelf ook gebruikt en daar is mijn haar iets rossiger van geworden maar ik vind het zelf wel echt heel mooi staan!
Ik heb in ieder geval de l’oreal wild ombre gebruikt voor mijn eigen haar, nummer 3 dacht ik. Ik ben er zelf heel tevreden over, mijn haar is er behoorlijk wat lichter door geworden.
Zoals Alicia al heeft gezegd is het niet mogelijk om lichter te gaan met een kleurspoeling. Er is geen tijdelijk oplossing om lichter te gaan en alles beschadigt je haar. Dit wil trouwens niet zeggen dat je haar meteen dood ervan gaat. Als je gewoon gezond haar heb en het na het lichter kleuren goed verzorgt (door bijvoorbeeld een maskertjes te gebruiken) komt het wel goed.
Even een toevoeging over dat gedeelte van zilvershampoo. Het trekt de kleur er niet uit. In zilvershampoo zit een beetje kleurstof vermengt namelijk paars. Paars is de contrast kleur van geel. Hierdoor wordt de kleur samen neutraal. Ik weet trouwens niet hoe goed het werkt met oranje tinten… Heb tot nu toe alleen gehoord dat het wordt gebruikt met geeltinten…
dat zou ik aan de kapper overlaten voor je oranje haar krijgt of iets dergelijks…
Sorry voor de late reactie maar ben net pas terug van vakantie;s
Maar ik ben van mezelf ook blond inderdaad, donkerblond. Ik heb mijn punten gebleekt met de kit tot ongeveer halverwege mijn wang en was echt blij met het resultaat! Ik had het daarvoor wel eens geverfd met kleurspoeling maar nog nooit gebleekt. Een vriendin heeft het voor me in mijn haar aangebracht en dat is wel een aanrader als je zelf ook je haar wil verven/bleken denk ik:)