Van donkerblond naar donkerbruin

Ik zit er over te denken om mijn haar, zelf, heel donkerbruin (net zo’n kleur als Yolanthe het eerst had) te maken. Mijn haar is bovenop bruin van kleur en de rest/wat aan de achterkant zit donker/goudblond (heb mijn haar nog nooit geverfd of gekleurd) en is echt heel lang want het komt tot m’n kont. Omdat ik nog niet weet of ik spijt ga krijgen van zo’n kleur en ook weer niet zo heel lang die kleur wil, wil ik mijn haar (als ik het zou gaan kleuren) kleuren met een spoeling. Maar ik vraag me af of ik het wel moet doen aangezien ik dus ook uitgroei ga krijgen en bovenop zie je misschien niet zo veel van de uitgroei aangezien m’n haar daar bruin van kleur is of valt de uitgroei bij een spoeling wel mee? En heb je na een spoeling je eigen kleur weer terug? En ik vraag me dus ook af of er uberhaupt nog wel spoelingen te koop zijn bij de drogist??

Het voordeel van een spoeling is dat die er met 10 tot 20 wasbeurten wel weer uit is. Dus tegen de tijd dat je echt uitgroei kan zien is je haar wel weer redelijk op normale kleur, of in ieder geval onderweg om dat weer te worden waardoor het niet zo op valt.
Ten zij jij high-speed groeiend haar hebt natuurlijk haha

En ja, er zijn genoeg spoelingen te koop bij de drogist hoor! En je eigen kleur komt gewoon weer terug. Het kan voorkomen dat er nog een tijdje een gloed van je spoeling blijft hangen, maar met een paar maanden is dat wel weg, en het is niet storend. (heb ik in ieder geval nooit storend gevonden of dat het er raar uit zag of zo)

Hmm oke. Toen ik paar maanden terug (december) had de Etos echt bijna of helemaal geen spoelingen meer (weet niet meer precies). En ik ga in de meivakantie een weekje naar de zon (nog geen idee waar naar toe) dus dan wordt het ook lichter natuurlijk. Maar ik weet dus nog niet of als ik het zou gaan kleuren ik het dan voordat ik in mei weg ga doe of daarna. En als ik het zou gaan kleuren wil ik dat er eind juni niets meer van te zien is.

Weet iemand toevallig goede merken waarmee je je haar zelf kunt kleuren?

Up!

gewoon even vragen bij de etos ofzo, daar hebben ze wel verstand van. Hou er wel rekening mee, dat je voor jouw haar ong. 3 pakjes nodig zult zijn… ; )

XD 3 pakjes dat is echt veel hahah ik gebruikte eerst 1 maar ik doe nu maar 2
ik heb dat ook gedaan van donkerblond naar bruin ik “dacht” dat ik een kleurspeoling had gekocht wat dus niet zo was XD maar ik vond het wel meevallen en uitgroei zie je niet zo bij mij !
'xx

Ik heb met mijn half-lange haar (tot m’n bh bandje) zeker 2 pakjes nodig, en ik heb niet heel dik haar.
Dus, als je haar tot je kont hebt, lijkt het me vrij logisch dat je 3 pakjes nodig bent…

Ik heb idd zeker 2 - 3 pakjes nodig ja, daar ging ik al vanuit :relieved: .

Heeft een van jullie of iemand die je kent ooit eens zijn haar gekleurd met de High Gloss haarkleuringen van Rubella van de Action? Ze zitten in zo’n pakje:
http://i55.tinypic.com/ix6w6s.jpg
Alleen de tekst op de pakjes die ik zag was in het Nederlands .
Ik wil namelijk misschien m’n haar (heel) donkerbruin kleuren. Ik wil het niet zo lang donkerbruin, wil dat het er maximaal begin/eind juni weer uit is, dus ik wil als ik m’n haar ga kleuren een spoeling gebruiken. Volgens het pakje blijft het 25 wasbeurten zitten, maar ik vind het niet erg als het er korter in blijft zitten.

Up!

als je je haren wil verfen zou ik geen verf van de action nemen nee,
k spreek uit ervaring.
je haar word er écht dood van.

Up :stuck_out_tongue:.

2-3 pakjes haarverf voor langhaar? :expressionless: wth ik heb altijd 1 pakje nodig en mijn haar komt tot het midden van me rug.

Ik zou indd beginnen met een spoeling, als het dan bevalt kun je het daarna altijd nog permanent verven.

nee van trekpleister of kruitvat of de etos

^ ik heb haar tot over mijn schouders en heb echt net genoeg aan 1 pakje.
ligt wel een beetje aan welke verf (:

als ik jou was zou ik wel een roodtintje erin nemen, anders heb je echt kans dat het groen word. ik heb ook wel eens action verf gebruikt maar dat was volgens mij niet die, en daar was ik wel heel tevreden over.

Tegen mij is altijd gezegd dat je voor mijn haarlengte 3 pakjes nodig hebt. En ik wil, als ik het ga kleuren, idd sowieso eerst een spoeling doen om te kijken of ik het leuk/mooi vind.

Thanks voor je advies, maar de laatste kleur waarin ik m’n haar zou verven is rood en zwart…En ik wil eerst een spoeling proberen dus verf is nu nog geen optie voor mij :stuck_out_tongue: .

Hm okee, nouja dat moet je natuurlijk zelf ook bepalen hoeveel pakjes je neemt :wink: ik vind dat eerlijk gezegt een beetje geldverspilling. Bij de kruidvat zie ik wel altijd spoelingen staan, zou voor de zekerheid wel even goed op het pakje kijken of het wel echt voor 20-25 wasbeurten oid is. Ik heb namelijk een keertje een bij de kruidvat gekocht die bij het rek van 20-25 stond maar permanent bleek te zijn :’) dom van mezelf maargoed. Succes!