Van derde klasse naar hoofdklasse?

Hey, hier ben ik met mijn eerste topic/vraag. Het is een lange dus pak gerust een kopje thee en ga er lekker bij zitten. Ik speel volleybal 2x per week + wedstrijd. Ik zit nu twee jaar in de B (terwijl ik nog maar veertien ben) Ze hebben mij twee jaar geleden in de B geplaatst, omdat ze mij daar blijkbaar goed voor vonden. We spelen in de derde klasse (de laagste klasse) We zijn namelijk niet heel goed , omdat we mensen hebben die echt voor de winst gaan en mensen die alleen meedoen voor het plezier. Hier irriteer ik mezelf altijd een beetje aan. Ik doe het natuurlijk ook voor het plezier , maar winnen is ook wel een prioriteit. Nu kom ik dus met mijn vraag. Onze vereniging heeft een meiden A team die in de hoofdklasse speelt ( ze gaan misschien zelfs naar de topklasse) Ze hebben zo’n sterk team , omdat iedereen inclusief hun coach voor de winst gaat ( en ze zijn natuurlijk super goed) Ze hebben alleen twee meiden waar ze eigenlijk vanaf willen. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ze niet echt een positie hebben waar ze super goed in zijn. Nu heeft hun coach mij gevraagd of ik een keer mee wil trainen en misschien daarna bij hun in het team wil. Ik weet alleen niet wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik in de B blijven, omdat ik met hun een hele goede band heb opgebouwd, maar ik weet ook dat ik in de A heel veel ga leren. Alleen waarschijnlijk speel ik veel minder dan in de B, al weet ik ook dat als ik steeds beter wordt dit ook kan veranderen. Ook kom ik dan wel in een team terecht met veel leeftijdsverschil ( de meeste zijn 16/17 (zoals mijn zus) en ik ben pas 14) Al vind ik dit niet echt een excuus, want ik zit nu ook al bij 16 jarige in het team. Maar ik vind het wel heel zielig voor die twee meiden als ik zodadelijk de reden ben dat een van hun weer terug naar de B moet. Ik weet dus niet wat de beste keuze is. Heeft iemand tips?

Als ik jou was zou ik gewoon een keertje meetrainen, dat kan echt geen kwaad. Tussen de derde klasse en hoofdklasse zit een gigantisch groot verschil, dus het lijkt me heel sterk dat je zomaar in dat team wordt geplaatst.

Ik ben het met Dysania eens, ik volleybal zelf ook en het verschil tussen de 3e klasse en de hoofdklasse is ontzettend groot. Ik denk dat het verstandiger is om eerst een seizoen mee te draaien met 2e of 1e klasse.