-
Ik wilde dit niet allemaal in het verhaal zetten omdat het dan nog al lang zou worden, maar hij heeft vaker gezegd dat hij gevoelens voor me had wat uiteindelijk toch eindigde in niets. Ik wilde heel graag duidelijkheid terwijl hij continu iets anders zei, en daarom was ik het gewoon zat. De persoon die ik had ontmoet was niet serieus, ik was in een ander land en het was gewoon voor een avond. Hij trok daar zijn conclusies uit, maar het was niet mijn bedoeling geweest om dat tegen hem te zeggen. Om kort te zijn heeft hij me eigenlijk behoorlijk vaak gekwetst en dat weet hij ook, daarom vind ik het zo moeilijk. Het verward me gewoon heel erg allemaal en dat maakt me een beetje verdrietig, al die chaos in m’n hoofd.
Ik vind dat je tegen hem moet zeggen dat je meer bevestiging nodig hebt. Daar is niks mis mee, jij hebt ook zo je behoeftes in een relatie, en daar moet hij ook rekening mee houden. Als jij hem vertelt hoe jij je voelt hierover, en je angst en verdriet omdat hij niet reageert, is het normaal dat hij hier iets mee doet. Als hij vervelend reageert, boos wordt, of hij er niks mee wil doen dan weet je dat het niet goed zit. Je moet je wel gelukkig voelen in een relatie, en eraan werken. Als hij hier niet toe bereid is dan weet je ook meteen weer waar je aan toe bent. Succes!
Ik begrijp je heel goed. Ik ben nu al eventjes samen met een jongen met bindingsangst in de ergste vorm. Onze beginperiode was net hetzelfde: eerst hadden we veel dates, dan volgde er ineens een periode waarin we eerder fuckbuddies leken, dan liet hij bv. niks van zich horen en nam ik het weer niet meer serieus,…Kortom, ik zat constant te piekeren en te twijfelen over onze definitie. Dat gevoel is verminderd, maar niet weggegaan toen het werkelijk een relatie werd. Mensen met bindingsangst hebben de neiging om hun partner weg te duwen, waardoor die meer bevestiging nodig heeft. Ergens ligt het probleem dus ook niet echt bij jou.
Kies je ervoor of niet? Enkel als hij het ècht waard is. Ik ben begonnen aan een relatie waarvan ik wist dat ze me enorm veel kopzorgen zou bezorgen. Maar zolang je echt echt gèk bent op hem, is het wel de moeite waard.
Dankjewel voor jullie reacties!
Ja Bettiepage, precies hoe jij het beschrijft. Ik vind het inderdaad heel moeilijk maar wil hem ook niet pushen, want ik weet dat hij daardoor juist afstand gaat nemen omdat hij dat niet fijn vind. Daarom weet ik ook niet zo goed in hoeverre ik nu kan aangeven dat ik graag wat meer bevestiging wil, omdat ik hem ook niet weg wil duwen.
Ik weet ook dat ik hiermee wel een grote sprong maak voor mezelf. Ik ken hem nu een jaar, waarin we bijna onophoudelijk contact hebben gehad. Zelfs als ik dacht dat het klaar was, kwamen we elke keer weer terug bij elkaar. Ik heb nog nooit zoiets bij iemand gevoeld, als ik bij hem ben is het gewoon helemaal goed en het voelt gewoon zo fantastisch dan.
Ik vond het juist meer klinken alsof jij hem ‘claimt’, maar ik heb er dan ook geen ervaring mee.
Ik denk altijd; als je iemand leuk vindt moet je het gewoon proberen, niet de hele tijd ‘wat als’ denken. Als het uiteindelijk niks wordt heb je een leuke tijd gehad en ben je een speciale ervaring rijker. Is een stuk leuker dan al dat getwijfel.